Aron is 14 weken en drinkt ineens heel slecht. Wat te doen??

Beste moeders.
Mijn zoontje is nu 14 weken en drinkt steeds slechter.
Hij heeft ook last van doorkomende tandjes, en ik weet dat het dan niet raar is dat baby's minder gaan drinken. Maar het is nu al zo dat hij een week lang zo'n 120-140 ml drinkt per keer. Terwijl dit voorheen zeker 180 ml was. Kan het ook zijn dat hij gewoon een periode achter de rug heeft waarin hij meer voeding nodig was.
Hij lijkt verder wel tevreden. Hij slaapt wel redelijk goed. Heeft nette ontlasting, en genoeg natte luiers. Maar ik vind het gewoon wel erg raar. Hij is wel iets jengeliger. Normaal kon ik hem rustig een paar uur in de box neerleggen en maakte hij vrolijke geluidjes. Nu kan ik hem haast niet weg leggen zonder speen. Doe ik dat wel dan begint meneer te jengelen (echt huilen is het niet). Maar dit kan natuurlijk ook door de tandjes komen?? Ik weet zo niet of het echt iets is waar wat aan te doen valt. Maar misschien weten jullie een oplossing waardoor hij meer wil drinken. Nu drinkt hij vaak zolang hij wil. Dan laat ik een boertje doen, en dan wil hij niet meer. Hou ik hem dan de fles voor dan "huilt"mekkert hij. Haal je de fles weer weg dan is hij stil.
Meestal is dit andersom bij baby's. En voorheen wou hij na het boeren gewoon wel de rest van zijn flesje.
Vriendelijke groet
Laura

Hoi,

Dit klinkt als een sprongetje. Volgens het boek "Oei ik groei" maken kinderen sprongetjes door. Ze worden dan wat huileriger en willen vaker bij mama zijn. Ook kan het zijn dat je kindje dan slechter slaapt en/of eet. Ik herken het exact hoor. Mijn dochter heeft toen ze 4,5 maand was een week lang alle flessen geweigerd. De sprong waar je kindje waarschijnlijk in zit is die van 12 weken. Als ze sprong genomen is, kan hij waarschijnlijk weer wat nieuwe dingen en gaat hij wel weer beter eten.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan