artikel dat ik tegen kwam

Schrikbarende toename gezondheidsklachten door onjuist gebruik babystoeltjes

Vroeger kwam een scheef hoofdje bij baby’s slechts incidenteel voor, terwijl tegenwoordig zo’n 20.000 gevallen per jaar bekend zijn. Sinds 2003 is het aantal kinderen dat een helm draagt in verband met een afgeplat hoofd, verviervoudigd tot 3.000 gevallen per jaar. Een schrikbarende toename die volgens deskundigen samenhangt met het toegenomen gebruik van zithulpmiddelen bij baby’s. Of het nu gaat om autostoeltjes, wipstoeltjes of kinderstoelen, al deze hulpmiddelen beperken kinderen in hun bewegingen. Deskundigen stellen zelfs dat het gebrek aan buikligging en het vaak en langdurig liggen in auto- en babystoeltjes, de oorzaak is van een groot en nog steeds groeiend aantal baby's dat niet alleen een voorkeurshouding ontwikkelt, maar ook een afgeplatte schedel of asymmetrische houding. Deze afwijkingen kunnen uiteindelijk leiden tot gehoorklachten, scheelzien en zelfs slecht kunnen lopen of schrijven.

ik heb pascal ook veel in de wipstoel. maar hij heeft een prima gevormd schedeltje en absoluut geen voorkeurs houding.

alicia heeft ook een prima gevormde schedel hoor.
in bed ook ene keer linker kant hoofd andere keer rechter kant hoofd. zelfs op haar buik is ze zo lui om haar hoofd op de grond te leggen. en dan maar gaan lachen

ethan vind rug liggen niet eens leuk draait direct door naar zijn buik.. alleen als hij slaapt lucht hij op zijn rug op buik maar hij draait zelf zijn hoofd in zijn slaap..

en ethan heeft dan ook een mooi rond hoofd zelfs de bult dat ontstaan is met verknelling tijdens de bevalling is bijna helemaal weg

appart dan toch he. ze schrijven zo'n artikel en tot nu toe heeft geen van onze kleintjes problemen.
is het dan bangmakerij? hebben onze kleintjes gewoon geluk??

hier een mooi rond koppie...
jorn zit wel es in de wipstoel maar eigenlijk nooit heel lang.
en wat betreft voorkeurshouding die heeft ie niet.
hij valt wel altijd met zijn hoofd naar links in slaap maar de volgende ochtend licht ie met zijn hoofd rechts... en draait veel in zijn slaap...
ook als ie in slaap valt is ie steeds met zijn hoofd aant wrijfen....

Hier nog steeds het tegenovergestelde, een langwerpige schedel en een beetje meer afgeplat zou best mogen. Denk dat ik hem dan maar eens moet gaan beperken in zijn bewegingen hahahaah.

Terug
Bovenaan