Arts adviseert niet gelijk zwanger worden na verwijderen spiraal?

<p>Ik heb vanochtend mijn mirenaspiraaltje laten verwijderen omdat wij graag voor een tweede kindje willen gaan. Ik zit nu bijna in mijn vruchtbare periode, en de huisarts raadde aan om nu nog niet zwanger te worden en eerst mijn cyclus op gang te brengen. Dit zou zijn omdat ze dan de duur de van de zwangerschap minder goed kunnen vaststellen en omdat er eventueel iets zou kunnen gaan ontsteken na het verwijderen van de spiraal. </p><p>ik verbaasde me hier een beetje over, want je hebt tegenwoordig de termijnecho waarmee je aardig nauwkeurig de duur van je zwangerschap kunt vaststellen en ik heb nog nooit gehoord van ontstekingen na verwijderen van spiraal en kan op internet ook niet echt iets terugvinden. Wie weet hoe dit zit? </p><p>ik weet overigens dat de kans klein is dat ik nu gelijk zwanger raak, en heb ook geen haast, maar ben toch even benieuwd. </p><p>groet M</p><p> </p>
 
Mijne is 10 augustus jl. verwijdered mijn huistarts vertelde me het zelfde als Snackworteltje haar huisarts.

Niks gehoord over ontstekingen of zo. Alleen dat het van 1 tot 6 maanden kan duren dat je zwanger wordt en dat ik moest terug komen als ik over een jaar nog niet zwanger was.
 
Hier het spiraaltje half juli verwijderd en mijn huisarts heeft hier ook niks over gezegd.
Het klopt wel dat ze de duur van de zwangerschap minder goed kunnen vast stellen, maar daar heb je idd de termijn echo voor. 
 
Mijn huisarts zei juist dat ik al had moeten beginnen met het slikken van vitamines toen ik m’n spiraaltje liet verwijderen, want ik kon inderdaad gelijk zwanger raken. 
Van een ontsteking heb ik niets gehoord. Wel dat je iets bloedverlies kon hebben na het verwijderen. 
 
Ik had zelf een spiraal en ben zwanger geraakt en ik moesst een week stil liggen omdat de spiraal er uit was gehaald, na 2 maanden zwanger te zijn.. 
was 50% kans op abortus
En moest een injectie nemen om mijn baarmoeder meer stabiel te maken. Is best logisch omdat je iets eruit trekt en dat moet eventjes herstellen, en als er dan zo eitje zich probeert te nestelen dan gaat dat wat lastiger. 
 
Dit is t enige wat ik weet, misschien heb je er wat aan. 
 
Liefs 
 
Terug
Bovenaan