Asperine 80 mg

<p>Hallo allemaal,</p><p>Heeft er iemand ervaring met Asperine 80mg slikken tegen zwangerschapsvergiftiging? Ik heb 8,5 procent kans op zwangerschapsvergiftiging en daarom adviseert mijn verloskundige dit vanaf week 12 te nemen. <br />Het is een advies.. </p><p>De website die ze aanbevelen daarbij zijn ze niet meer te verkrijgen momenteel.. Dus ik heb ze van mijn huisarts; acetylsal Card MYL 80mg Dis.</p><p>Ik vind het toch spannend om ze te gaan slikken.. Mijn verloskundige zei dat er in de bijlage staat; niet geschikt voor zwangere.. maar ze geeft aan dat het zo weinig mg is dat ik heb gewoon kan nemen..</p><p>Ik schrok hier toch van...</p><p> </p>

Ik zag het met die aspirine niet zo zitten om diezelfde reden en had ook maar heel weinig risico volgens de calculator. Dus alleen calcium gaan pakken. Op het eind wel zwangerschapsvergiftiging gekregen, geen idee of dat anders niet zo was geweest maar is allemaal goed afgelopen. 

Ik heb het advies ook gekregen bij mijn tweede zwangerschap, omdat ik bij de eerste zwangerschap zwangerschapsvergifiting had. Wel 100mg asperine (verkrijgbaar bij drogist).
Ik slik het wel, studies wijzen uit dat je echt minder kans hebt op herhaling en wat is het voor moeite?
Waar zit jouw twijfel? En heb je dit met de verloskundige besproken? 

Dankjewel voor jullie reacties!
Ben er vandaag mee begonnen..
Ik baal wel dat het merk "Ascal" niet te krijgen was en ik nu "Acetylsal" heb.. Volgens mijn verloskundige ook prima, dus dan zal het wel goed zijn? ?

Acetylsal, Ik slik deze ook ivm diabetes. Aan het begin ook veel over gebeld en nagevraagd omdat ik wat in de bijsluiter ook erg eng vond en tegenstrijdig ? 
En eigenlijk kwam ik niet verder dan dat ze allemaal zeiden dat het geen kwaad kon ?‍♀️

Terug
Bovenaan