asprine

A

Anoniem

Guest
ik ben 15 bijna 16 weken zwanger maar heb zo`n vreselijke last van hoofpijn alleen als ik in het pikkedonker zit of lig gaat het wel goed ik weet dat ik asprines mag hebben maar hoeveel en van hoeveel gram?

hey meid, bedankt voor je reactie net hihi. nou met deze vraag zat ik ook een aantal weken geleden. je mag rustig een paracetamol nemen, maar dan ook beslist niets anders qwa pijnstillers(dus geen finimal, ibuprofen, nerofen of dat soort pijnstillers!!!!)
ik heb hier mn huisarts en verloskundige voor gebeld en kreeg van allebei het antwoord paracetamol. dit kun je rustig in nemen!
max 5 per dag als de hoofdpijn erg is kun je best 2 tegelijk slikken. ik heb er met de griep dagelijks een paar geslikt .
x

heey dankjewel want de huisarts had in dec ofzo wel gezegd dat ik apsrine mocht iets van 3 ofzo op een dag maar niet van hoeveel gram.
en euh graag gedaan hoor

Hoi Vlindertjuhh,

Aspirine is inderdaad uit den boze tijdens de zwangerschap. Het schijnt zelfs heel slecht te zijn.Paracetamolmag je wel. Mijn vk gaf aan dat ik gewoon de volwassen dossering mag die op de verpakking staat. Ik probeer het zo weinig mogelijk te doen en tot nu toe ook weinig last gehad van hoofdpijn (voor de zw regelmatig).
Iets anders dan paracentamol mag je dus niet, zoals hiervoor ook is aangegegeven!

Hopelijk heb je ook weinig last van hoofdpijn in je zw net als ik.

Succes.

Groetjes Anoek

Hi,

Aspirine mag idd niet omdat het een bloedverdunner is, en dus een risico op bloedingen heeft. Paracetamol mag volgens mij vanaf ong 12 wkn.

Groetjes,
Saskia

Terug
Bovenaan