Associatie naam Mena

Hallo allemaal,<br /><br />Over zo’n vier weken ben ik uitgerekend maar wij blijven maar twijfelen over de naam. Wij vinden allebei Mena heel mooi maar we hebben het aan een aantal mensen voorgelegd en die zeiden direct dat het ze deed denken aan menstruatie en menopauze etc. Als ik erop google kom ik bij Mena, godin van de menstruatie. Hierdoor twijfelen wij erg aan deze naam. Daarom zijn wij erg benieuwd wat jullie associatie is bij deze naam. Bedankt alvast!<br /><br />
 
Ik dacht idd ook meteen aan menopauze en daarnaast denk ik dat jullie dochter vaak haar naam zal moeten spellen. Maar als jullie het echt heel mooi vinden, dan is dat wat telt tocht?
Wij hadden wel Nena op ons lijstje staan, net als Lena. Misschien is dat nog een alternatief.
 
Oh wist ik niet haha 
Ik dacht aan Mena Suvari, die actrice 
Ik ken ook een Meta. Mena vind ik mooier. Maar misschien is het wat?
 
 
Ik vind het mooi, ik heb er geen associaties bij! Mena en menstruatie liggen best ver uit elkaar. Ik zou er op rekenen dat veel mensen er helemaal niets bij denken.
Maar als je toch wat anders wil: Mina / Mira / Meera ?
 
 
Ik denk helemaal niet aan menstruatie of menopauze! Ik dacht eerder aan Maria Mena, de zangeres. Ik vind het een mooie naam en ik denk dat als er eenmaal een kindje met die naam in je leven is, dat je associatie dan automatisch verschuift naar die persoon ipv zoiets als menstruatie. Lena en Nena vind ik ook leuk. :)
 
Ik dacht ook aan Maria Mena. Ik vind het een mooie lieflijke naam, ik zou ervoor gaan als jullie het beiden mooi vinden. 
 
Terug
Bovenaan