astma bij 7 weken??

hoi,

Mijn zoontje is 7 weken en had het sinds vrijdag erg benauwd. Hij heeft ook veel slijm wat hij maar moeilijk weg kan hoesten. Nu ben ik gisteren naar de huisartenpost geweest en die constateerde dat Aaron astma heeft  of in ieder geval astmatisch is. Ik heb Ventolin voorgeschreven gekregen, maar ik vind het eigenlijk wel erg vroeg. Ook vind ik dat hij er nou niet echt beter van gaat ademen. Hij zaagt nog erg veel met zijn ademhaling.

Hij kan haast niet eens een borst leegdrinken. Niet erg fijn ook voor mij dus.

Heeft er ook iemand een kindje gehad die al zo vroeg met ventolin moest beginnen??

groetjes bianca

Hoi Bianca,

Ik ben natuurlijk geen huisarts. Maar ik zou het toch in de gaten houden.
Mijn dochter van 9 weken is net een week thuis uit het ziekenhuis.
Zij was ook heel benauwd, hoeste heel erg, en dronk op een gegeven moment niet meer.
Ze had het RS-Virus, wat momenteel heel erg heerst.

Onze huisarts scheepte het ook af met een gewone verkoudheid. Ondertussen heeft ze wel 2 weken in het z'huis gelegen, want ze had het erg zwaar te pakken.

Nu moeten we haar thuis ook 4 tot 6 keer per dag Ventolin geven. Dit spul werkt wel heel goed bij d'r, ze heeft het dan ook echt nog nodig.

Veel sterkte ermee, en houd het aub goed in de gaten.

mama van 3 kids (4jr..18mnd..9wk)

hoi,

Zo, ik ben nu net thuis uit het ziekenhuis. Hij had inderdaad geen astma, maar het rs-virus. Aaron heet 4 dagen met zuurstof gelegen, en vannacht deed hij het goed zonder zuurstof. Nu weer thuis, heeft hij alleen nog wel hoestbuien, maar hij ademt nu een stuk rustiger.

gr, bainca

Hoi Bianca,

Schrikken he, als je kindje opgenomen wordt in het ziekenhuis?!
Ik ben blij dat het weer goed gaat met je kindje, geniet er maar lekker van.

Gr,Nicole

Terug
Bovenaan