Astma en eczeem

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ondanks het feit dat ik vrijwel zeker ben dat ik straks de volgende ronde in ga zit ik natuurlijk toch de dagen af te tellen. Ookal hebben we vrijwel niet rond de juiste datum geklust... je weet maar nooit.

Nou vroeg ik me af..... ik heb zelf astma en eczeem. Niet altijd maar toch met enige regelmaat. Ik heb al heel erg lang geen medicijnen tegen benauwdheid nodig gehad maar sinds ruim een week ben ik elke avond benauwd.
En dan begint dat stemmetje weer te fluisteren he!   Wie weet, misschien komt dat wel door......

Heeft iemand er ervaring mee? Zou het kunnen dat je bij een zwangerschap meer last hebt van astma?

Gewoon weer zo'n 'lucht je hart-vraag" natuurlijk. Eigenlijk hoop ik natuurlijk allemaal reacties te krijgen als: Ja, dat had ik ook! Je bent vast en zeker zwanger!
Terwijl ik wel weet dat het helemaal niets zegt als anderen het wel of niet kennen.

Gewoon "rustig" afwachten........

NOD nog 2 nachtjes slapen.

Maisie

quote: Maisie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2005 14:37:02'));

Hallo allemaal,

ondanks het feit dat ik vrijwel zeker ben dat ik straks de volgende ronde in ga zit ik natuurlijk toch de dagen af te tellen. Ookal hebben we vrijwel niet rond de juiste datum geklust... je weet maar nooit.

Nou vroeg ik me af..... ik heb zelf astma en eczeem. Niet altijd maar toch met enige regelmaat. Ik heb al heel erg lang geen medicijnen tegen benauwdheid nodig gehad maar sinds ruim een week ben ik elke avond benauwd.
En dan begint dat stemmetje weer te fluisteren he!   Wie weet, misschien komt dat wel door......

Heeft iemand er ervaring mee? Zou het kunnen dat je bij een zwangerschap meer last hebt van astma?

Gewoon weer zo'n 'lucht je hart-vraag" natuurlijk. Eigenlijk hoop ik natuurlijk allemaal reacties te krijgen als: Ja, dat had ik ook! Je bent vast en zeker zwanger!
Terwijl ik wel weet dat het helemaal niets zegt als anderen het wel of niet kennen.

Gewoon "rustig" afwachten........

NOD nog 2 nachtjes slapen.

Maisie

Hey Maisie..

Ik ben nu ong 7 weken zwanger en heb ook astma.. ik gebruikte daarvoor flixotide en ventolin, maar doordat ik gestopt ben met roken heb ik deze zo goed als afgebouwd, enhet gaat redelijk goed.. Ik moet wel zeggen dat ik dit weekend, en vooral gisteravond behoorlijk last had van benauwdheid.. mun vriend idem dito want ook hij heeft astma en eczeem... Ik heb altijd meer het vermoeden dat het aan het weer ligt.. bij weersveranderingen heb ik meer last en dus meer medicatie nodig... Ik kan niet echt zeggen dat het door het zwanger zijn is verbeterd... denk dat dat meer komt doordat ik ben gestopt met roken...

liefs Bats

Hoi Bats!

Ik weet ook eigenlijk wel dat het gewoon aan het weer ligt dat ik nu wel af en toe mijn medicijnen nodig heb. Maar ja. je weet hoe het werkt he.... je blijft toch hopen.
Al heb ik jeuk aan mijn linker oor dan hoop ik ook te lezen dat iedereen daar ook last van had bij een beginnende zwangerschap.

Ik gebruik nu dus af en toe ventolin. Dan is de benauwdheid ook meteen weer over. Op dit moment maar 1 keer per dag dus er is nog geen aanleiding om een ontstekingsremmer te gebruiken.
Gisteren las ik op internet dat een luchtwegverruimer als Ventolin geen kwaad kan terwijl het niet zo  goed is als de moeder benauwd is dus wacht ik maar niet met Ventolin tot het echt niet meer gaat.

Ik zal gewoon eerlijk tegen mezelf moeten zijn en toegeven dat de luchtvochtigheid de laatste tijd behoorlijk is veranderd waardoor ik weer even met mijn astma word geconfronteerd.

En? Ben je lekker aan het genieten van je zwangerschap??

Maisie

Hey owkey dan meis..

Ik gebruik idd ook nog ventolin hoor af en toe... en kan je heel goed begrijpen. Wij waren   al in ronde tien beland en ik had al niet zoveel hoop meer eigenlijk... en zo ineens waren daar twee streepjes 2 dagen voor mijn nod!

Genieten probeer ik zker te doen al valt het me niet mee nog nu... ik ben van de ochtend tot de avond heel erg misselijk, heb veel last van hoofdpijn en ben ook nog es behoorlijk moe... 's Nachts cker drie a vier keer plassen...Mijn borsten passen niet meer in mijn bh's, en zijn enorm gevoelig.. Ik hb dus alle tekenen van een zwangerschap maar weet dat het voor iets heel moois is.. En ik denk maar zo.. als ik de eerste maanden heb gehad gaat het vast beter en heb ik meer energie om leuke dingen te gaan doen..

Hoop voor je dat het snel raak is.. wens je heel veel succes en sterkte voor alle spannende dagen.. houd moed!! Jou tijd komt ook..

liefs Bats

Terug
Bovenaan