Astma

We zijn gister met Romi naar de dokter geweest omdat ze al twee weken last had van een hele vervelende hoest. Hij heeft haar longen geluisterd en wta op dr rug geklopt enz.. Nu heeft hij vastgestelt dat ze last heeft van Astma. We moeten nu 4 x per dag puffen met een inhaler. Zijn er misschien meer mama's met een kindje dat astma heeft! Hoe gaan jullie daar mee om! Ik zou graag in contact komen om wat ervaringen uit te wisselen.

Groetjes corine
 
hoi Corine

mijn dochter heeft toen ze 4 maanden was fentolin gekregen omdat ze zo'n rare hoest en "piepende"longen had. Nu is mijn zus haar leven lang al asma/bronchites, dus toen ik de geluiden herkende ben ik ermee naar de dokter gegaan. Deze gaf aan dat haar bronchien verstopt zaten, maar dat dit zeer zeker niet duide op dat zij bronchites danwel asmatisch zou zijn.
Hooguit 2 maanden heeft ze 4x per dag haar pufjes gehad, maar omdat ze er zo goed op reageerde hoefde ik alleen wanneer ze last had te laten puffen.
Nu is ze ruim 10 maanden en eigenlijk gebruikt in het geheel geen fentolin meer, al neem ik het voor de zekerheid vaak wel mee als ik voor een nachtje ergens met haar heen ga.

Het verbaast me als je dokter zegt dat ze nu al astma heeft, mijn dokter gaf aan dat vestopte bronchien bij baby's best veel voor komt en dat dit nog niets zegt over wel of niet astma hebben.

Ik hoop trouwens voor Romi (en natuurlijk de ouders) dat zij er net zo goed op reageert als Susanne.
Veel succes trouwens met het puffen, Suus vond het helemaal niets.
Toen ik haar met de "toeter" liet spelen en niet pertinent 10 ademhalingen dat ding voor de mond hielt (na 10 sec schijnt de medicijnen al neer te slaan en heeft het dus geen nut meer) ging het een stuk makkelijker. groetjes Coby
 
Bedankt voor jullie reacties!

We wachten wel even af hoe het gaat met de puf ( combi vent) en gaan zoiezo op consult bij de kinderarts en dan horen w ehet wel!

Het is erg naar om ons kleine meisje steeds zo benauwd en verdrietig te zien!

Groetjes corine
 
Terug
Bovenaan