Hoi,
Ik herken dit wel. Mijn dochter Roos (nu dik 2,5 jaar) heeft constitutioneel exceem, ze willen nog niet bevestigen dat het allergie reacties zijn omdat ze daar nog te jong voor is. Maar dat ze het heeft is zeker, en dat het allergie reacties zijn is voor ons ook duidelijk omdat mijn man voor alles wat je je maar kunt bedenken allergisch is en bij mij in de familie is het ook overduidelijk aanwezig.
Roos heeft de eerste anderhalf jaar niet doorgeslapen. Ze sliep ook altijd met sokje om haar handjes zodat ze zichzelf niet volledig open zou krabben. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, ze heeft niet meer constant exceem. En wanneer ze het wel heeft kunnen we het met hormonenzal grotendeels tegengaan. Ze is ook heel wijs voor haar leeftijd, dus vanaf anderhalf hebben we haar aangeleerd dat ze niet mag krabben. Dat wil ze natuurlijk wel altijd doen, dus we zijn daar heel streng in. Nu zegt ze zodra ze gaat krabben en wij daar iets van zeggen, nee doe ik niet ik ga voelen, en dan gaat ze erover "aaien". Dat is niet erg en zij heeft het gevoel er minder last van te hebben.
Bij Roos is het trouwens heel plotseling minder geworden, bijna vna de een op de andere dag. Dus ik hoop voor je dat dat binnenkort bij jou ook het geval is. Ze zeggen ook dat het tot de 3e jaar heel erg kan zijn, en daarna wordt het minder of anders. En het gaat zich beperken tot de knieholtes, polsen, ellebogen en om het mondje (is bij Roos nu ook het geval) En het mondje is gelukkig niet ernstig meer.
Wat bij ons altijd heel erg hielp was in bad met balneum anti jeuk. Dat hebben we echt de hele periode dat het zo erg was gebruikt.
Ik hoop voor je dat het snel minder gaat worden, want het is erg vervelend ook voor jezelf (tenminste was bij mij, ik wilde en wil nog het maar wat graag overnemen van haar).
Groetjes,
Kirsten