au, au aften!!!!

Ach mijn arme meisje heeft sinds een paar dagen een mondje vol met aften..... komt volgens de huisarts door een verlaagde weerstand. En die heeft ze dan weer door het doorkomen van de achterste kiezen.
Het is zooo zielig, ze kan niet eten van de pijn. Ze kan niet slapen.
Iemand nog een goede tip?

Misschien dat koude dingen een beetje de pijn verdoven? Dus koude melk/yoki, vla, yoghurt, appelmoes. Alles op koelkast temperatuur. Of eventueel ijsjes maken van yoki, yoghurt, vla of vruchtenmoes?!

Ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Jacoline.

Hoi.

Dit lijken op aften maar zijn het niet.
Ons zoontje heeft het ook gehad en het heet hand voet en mondziekte.
Je kunt even googlen misschien.
Het heerst hier op het kdv.
Er zijn geen medicijnen voor maar wel verdovende lotion zodat ze een beetje pijnloos kan drinken. Ons zoontje deed zijn mond niet open dus die was bijna opgenomen in het zh omdat hij was uitgedroogd. Het duurde hier een dag of 4 dus hopelijk gaat het nu al wat beter bij jullie.
Heel veel beterschap! Ik weet niet of jullie meer kindjes hebben maar het is zeer besmettelijk,alleen voor kinderen niet voor volwassenen.

Groetjes Mikkie.

Het eten en drinken is nog steeds een drama... ze drinkt wel water en wil een beetje Brinta eten. Alles met "zuren" erin zoals fruit enzo wil ze echt niet in haar mondje hebben.
Ik geef haar nu telkens vloeibare Sinaspril om er nog iets van voedsel in te krijgen en ik heb ook een (hele vieze...) gel gekregen om te smeren op de plekken maar ik mar niet aan haar tong komen en daar zitten de grootste plekken.
Ben ook wel een beetje bang dat het eten hierna ook een probleem gaat worden terwijl ze eerst zo'n lekkere eter was.
Ik dacht ook al aan hand-mond-voetziekte maar ze heeft deze blazen echt allen in haar mond en niet op handen en voeten en dat moet dan toch wel volgens mij?
In ieder geval al bedankt voor de adviezen, is het maandag nog zo erg dan bel ik toch de huisarts weer.

Ja, het is duidelijk.............. hand-mond-voetziekte!!
Iris alleen blaasje in haar mond, billen en maar 1 of 2 op haar voeten.
Maar mijn handen en voeten zitten nu helemaal onder de zeer pijnlijke blaasjes... ik heb die fijne en voor mij totaal onbekende kinderziekte dus vroeger nog nooit gehad. Nou ja, weten we zeker dat we er over een paar dagen vanaf zijn.
Iris eet inmiddels wel weer wat beter gelukkig!!!!!!

hoi,
Lynn heeft 2 maanden terug dit gehad en was ook voor haar erg pijnlijk. was echt zielig,blaasjes in haar mond,handen en voeten. In haar mond waren de blaasjes  na een paar dagen verdwenen(ging ze gelijk weer beter eten) maar op haar handjes en voetjes heeft het wel 2 weken geduurd voor dat het weg was. Ach ze liep er ook zo moeilijk door.
Maarja gelukkig gaat alles weer over.
Veel sterkte!!

Terug
Bovenaan