AU AU AU de BBQ is heet!

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat bleek gister maar weer.
Als afsluiting van de vakantie hadden we een BBQ gepland. De BBQ stond vast op te warmen (we hebben een electrische BBQ). We hadden Bas gewaarschuwd en hij zei zelf ook steeds: 'Heet heet heet," terwijl hij naar de BBQ wees. Jeroen en ik liepen van binnen naar buiten om de tafel enzo te dekken en ineens horen we heel hard gehuil! Bas was toch maar eens uit gaan proberen hoe heet een BBQ is. Meteen gekoeld natuurlijk en het leek mee te vallen, maar na een tijdje zaten er toch drie kleine blaartjes op zijn drie vingertjes. Het zijn geen hele grote dikke blaren gelukkig, maar het is wel pijnlijk (weet ik uit ervaring, want ik heb jaren in een bakkerij gewerkt en daar geregeld mijn vingers verbrand). Ik heb de HA post gebeld. We hoefden niet langs te komen, maar we hebben een zalf gekregen:

Ik hoop maar dat het snel weg zal zijn en dat hij onthoudt nu dat een BBQ écht warm is.

Groetjes, Karin

ah wat zielig en dat doet pijn !!

In de meivakantie kwam Noa ook naar ons toe dat haar vingers pijn deden en wij dachten van het touw van het klimgedeelte in de speeltuin. Maar uiteindelijk bleek dat ze haar handje op de electrische kookplaat had gelegd die natuurlijk aan stond. Ze heeft op dat moment geen kik gegeven hoor want ze dacht meteen dat ze stout was maar uiteindelijk ook 3 enorme blaren op haar vingertoppen.

Nou veel sterkte met de zielige vingers

groetjes chimene

auw, een bbq kan idd erg heet zijn.

ik heb een tip voor alle andere kinderen die zich verbranden aan wat dan ook.

zodra een kindje zich verbrand aan wat dan ook, meteen inwrijven met gewoon huis tuin en keuken zout!!! dit trekt de brand weg en het worden dan ook geen blaartjes omdat het meteen ook het vocht ontrekt.

mij heeft het al verschillende keren geholpen en werkt perfect.

groetjes jolanda mv ikenna

Ach wat zielig nou! Dan schrik je toch wel ff denk.

Hoop dat hij er goed van geleerd heeft! Ik denk dat Dylano het nog niet geleerd zou hebben, want dies echt hardleers :S

Liefs Deb.

Ai, wat zielig! Hoe gaat het nu met zijn vingers?
Die tip van Jolchike zal ik onthouden voor het geval ik het ooit een keer zal meemaken, dank je!

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan