au au wat een pijn

Ik ben vandag 28 weken zwanger en had sinds vrijdag een wat zeurende pijn rond mn schaambeen.
Nu was het vanacht niet meer te harden en had ik ook veel pijn rechts boven in mn rug. Dus om 6 uur vanochtend toch maar naar de huisartsenpost gebeld om te vragen of mijn man even urine langs kon brengen (ik dacht miss.nierbekontsteking) Maar dat ging niet door moest natuurlijk langskomen. Uiteindelijk kregen we een huisarts die niet echt veel wist maar ze dacht dat het bekkenpijn was.Nu was het vanmiddag iets minder maar op het moment is het weer bijna niet te houden. Het is een constante pijn met steken op mn schaambeen. Ik wordt er gek van!! Heeft iemand hier ervaring mee?? en dan vooral wat er tegen te doen??
 
Hoi,
hier ongeveer hetzelfde denk ik...
ik ben 32wkn, en pijn bij schaambeen, vagina...iig daar ongeveer! ;) ik dacht ook dat het een blaas/nierbekken ontsteking was maar nee...
Volgens mijn verloskundige is de baby aan het indalen, sommige voelen daar nix van andere juist wel.. hij komt dan langs een zenuw en drukt daar op en dat doet behoorlijk zeer. vooral als de baby beweegt....nix tegen te doen, als het eenmaal is ingedaald moet de pijn ophouden... ik had deze pijn dik 2 wkn geleden ook...maar was dus nog niet definitief ingedaald, hij doet nou weer een (pijnlijke) poging!

Ik weet niet of het hetzelfde als jou is, maarja aan de andere kant het is bij iedereen weer anders zeggen ze.....

gr.
 
Ik denk ook aan bekkenpijn! Indalingspijn heb je vooral in de onderbuik en niet in je schaambeen.

Rust rust rust. Geen zware klussen meer, niet zijwaarts stappen, symetrisch zitten, lopen.... benen niet te wijd, niet te diep hurken...
Vooral in de nacht kan het erger worden. Het helpt om een kussen tussen je benen te leggen en niet te hoog in te stappen. Ook als een rollade omdraaien (allebei de benen tegelijk) scheelt veel pijn.
Heb je misschien gisteren teveel getild of gesjouwd? Ik heb het daarna gekregen. De eerste week heel heftig en door goed te rusten werd het daarna dragelijker, maar helemaal is niet weg gegaan tot na de bevalling.

Ik zou even bellen naar de verloskundige en dan een bekkenfysio zoeken, die hebben veel oefeningen waardoor het weer leefbaar wordt.

 
Hai dames,
Is er een inwendig onderzoek bij jullie gedaan? Dit klinkt namelijk herkenbaar...

Ik had steken bij mijn vagina/schaambeen en toen bleek mijn baarmoedermond niet goed te werken. Moest toen meteen int ziekenhuis blijven (was toen 29w2d) na een week bedrust in het ziekenhuis geen verandering en weer naar huis, maar met 32w5d met spoed naar het ziekenhuis en daar na 3 uur bevallen van een gezonde maar premature zoon.

Wil jullie niet bang maken, maar zorg maar wel dat alles serieus wordt genomen en goed wordt bekeken! Ik was voorbereid op een mogelijke vroegtijdige bevalling en had de nodige medicatie voor de kleine gehad, er zijn er helaas genoeg die dat niet hebben.

Liefs, sterkte en veel succes!
Marieke
 
Hoi,

bedankt voor jullie berichtjes!
Ik moet zeggen dat het vandaag minder is. Ga vandaag en morgen nog niet werken.Ik doe de zwangerfit cursus en deze wordt gegeven door een bekken fysio. Dus krijg van haar zoiezo wel wat tips. Maar idd gister heel de dag niets gedaan en vanacht en vandaag gaat het toch al beter.Ook geen steken meer gehad alleen met opstaan en lopen een zeurende pijn. Ik heb overigens geen inwendig onderzoek gehad.
Donderdagavond heb ik mijn paarden nog staan longeren dan moet ik dus constant op een cirkeltje van een meter zijwaarts lopen.Ik denk dat het daar van is. Ik heb dit overigens nog steeds zelf gedaan maar misschien donderdag toch wat overbelast.

Indalingspijn is het denk ik niet. Ik heb een placenta die gedeeltelijk voor de bmm ligt en mijn kindje is een dwarsligger.

Iig super bedankt
x Mirjam

 
Terug
Bovenaan