au bain marie verwarmen: hoe precies??

Beste moeders,
ik zal wel een nitwit zijn, maar ik wil graag een fles afgekolfde melk au bain marie verwarmen. Maar nu lees ik dat het water waar je de fles inzet, niet warmer mag zijn dan 37 graden. Maar hoe komt dan ooit de melk goed op temperatuur???? Hoelang moet je de fles er dan inzetten? Of moet je steeds nieuw water pakken?
Je zet de pan toch niet op het vuur?

pfffff, ik voel me af en toe de domste moeder van de hele wereld...  

In elk geval alvast bedankt voor de hulp...

Hoi hoi

Wij hadden een flessen (op)warmer en die deed er ongeveer 4 minuten over (duurde 's nachts erg lang! hihi).
Ik denk dat je het water dus op een klein pitje moet opwarmn en je fles er een paar minuten in moet laten staan.

Succes ermee!

Groetjes Jessy

hoi,

ik deed altijd gewoon een pannetje water koken en daar dan de fles in zetten. Waarom zou het niet warmer mogen?

Wat je ook kan doen is 100 ml koud water en daar 80ml kokend water bij doen. Dan heb je het water ook op temperatuur. Als je dan voor bijv. de nacht het poeder al in porties in een bakje hebt zitten (bijv. in een poedertoren) hoef je het alleen nog maar erbij te gieten.  Zo deed ik het bij mijn oudste twee. Oke, die kregen tegen de tijd dat we op flesvoeding moesten overstappen geen nachtflessen meer.

Groetjes van Marloes

Ik had je stukje maar half gelezen. Ik had niet gezien dat het om afgekolfde melk gaat. Dat kan je inderdaad heel goed in een flessenwarmer verwarmen. Of het water koken, het gas uitdraaien en de fles erin zetten.

Groetjes van Marloes

Thanks!
Ik had gelezen dat je borstvoeding niet mag opwarmen in warmer water, omdat de voeding plaatselijk dan te warm wordt en voedingswaarde etc. verliest.

Vandaar mijn vraag hoe je het beste dan wel de borstvoeding op kan warmen in een pannetje.
Of zal ik toch maar een flessenwarmer kopen, hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Hoi,

ik heb een flessenwarmer van de Prénatal (al acht jaar) en die bevalt heel goed. het is vlug warm. Ik gebruik zelf altijd een aventfles. En het is ook een ideaal ding om groentehapjes in op te warmen. Ook eigengemaakte maar dan moet je niet te grote bakjes kopen want anders passen ze niet.

Groetjes van Marloes

Ik gebruik ook een flessenverwarmer, ben er erg tevreden over! Ik heb em ook van de Prenatal en het is zelfs in de auto te gebruiken (nog niet nodig gehad, maar wel handig ;))

Terug
Bovenaan