au moment

hoi

Ik was net even op het april forum. En daar stond de lijst van aprilmoeders. Mijn naam stond er nog bij. Was geen fijn moment. Ben nu erg verdrietig, mijn man trouwens ook.
Ons kleine meisje vroeg wat er was.
Hoe leg je dit in godsdnaam uit aan een 2 jarige?

Liefs

Lydia

Hoi Lydia,

Ik heb nog wel geen kinderen.. maar misschien kun je aan je 2-jarige kindje uitleggen dat er iemand per ongeluk een foutje heeft gemaakt en dat iedereen wel eens per ongeluk een foutje maakt? Ik weet het niet, maar ik geloof dat 2-jarige kindjes dat wel begrijpen.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie.

Het liefst zou je je kids voor alle verdrietigheid in de wereld beschermen. Ja en hoe leg je dat uit. Ik denk dat je niets hoeft uit te leggen, knuffel haar gewoon extra en dan zeg je gewoon dat je even niet lekker bent en dat je daarom wat verdrietig bent.

Mijn kids zijn iets ouder en wat zijn die flexibel en toch af en toe dan ineens.

Zo was ik twee weken terug bij mijn broer en schoonzus en mijn netgeboren neefje. Eerste wat mijn jongste (5 jaar)  zei toen ze binnekwam, onze baby is dood.   Auw. maar het is wel een manier voor haar om er mee om te gaan.

Ik hoop dat het nog even duurt voordat de meiden doorhebben dat ik weer zwanger ben.
Vraag me soms wel af, hoe gaan ze reageren?

Nou meid sterkte.

Miep

Hoi

Mijn man heeft het zijn dochtertje proberen te vertellen (ze is namelijk mijn stiefdochtertje, maar beschouw haar wel als mij dochter) Ze keek hem aan en zei ohhhh  en ging verder met kijken naar de pooh beer dvd. Uit ervaring weten we dat ze er wel erg in heeft als je haar wat verteld en meestal een dag later begint ze er over te vertellen.
Het is zo ie zo een rare dag geworden. Ik kreeg een enorme bos bloemen van mijn werkgever........... moest toen enorm huilen. Ik vond het zo lief van ze
Een buurvrouw zei dat het de volgende keer wel goed zou gaan. Mijn andere buurvouw plaatste echt een opmerking waar ik niets mee kan " oh wilden jullie dan kinderen, we dachten van niet. ach ik heb ook een miskraam gehad, stelde niets voor, maar ja ik heb al 2 kinderen en het was toch niet geplanned en zette gewoon de knop om" ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb een enorme zin in ons weekje weg eind van de week

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan