Kennissen van ons hebben een au pair gehad. Ze hadden echt hun handen vrij, de au pair kookte, deed het huishouden én zorgde voor de baby. Zij vonden het geweldig. Als buitenstaander leek het mij minder geweldig. De au pair zat elke avond bij hen op de bank, ging zelfs mee naar feestjes enzo, ik zou behoefte hebben aan meer privacy, maar dat is net wat je prettig vindt natuurlijk en dit zal ook niet altijd zo gaan denk ik. Maar ook samen eten als gezinnetje was er niet meer bij.
Met hun eerste au pair klikte het geweldig, de tweede was een drama, maar die kregen ze niet zomaar uit huis, lijkt mij echt vreselijk om iemand in huis te hebben die mij niet ligt. Ook merkte wij dat ze ook in het weekend gebruik maakten van hun au pair, m.a.g. dat m.n. de man zijn dochtertje toen heel weinig zag, is natuurlijk ook je eigen keuze maar wij hebben ons er weleens over verbaasd.
Aan de andere kant kan het vast ook goed gaan, als je de ruimte hebt en je maakt goede afspraken over de verplichtingen en vrijheden van beide kanten. Misschien vind jij het wel heel leuk om een landgenoot over de vloer te hebben, dat kan ik me nu juist wel weer voorstellen.
Hopelijk krijg je veel ervaringsverhalen hier.