au pair

Hallo,
Wij overwegen een au pair in huis te nemen. We hebben 2 kinderen (5 maanden en 1,5 jaar), ze gaan nu allebei 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Ze hebben het daar goed naar hun zin, maar we vinden het zelf erg onrustig op de dagen dat ze er heen gaan. 's Ochtends is het een hele ondernemening om ze op tijd te brengen en zelf op tijd op het werk te zijn. En ook ophalen is een race tegen de klok. We denken dat een au pair rust zal brengen en ze zou direct voor de hond kunnen zorgen (uitlaten) en wat licht huishoudelijk werk kunnen doen. Maar we kennen niemand die hier ervaring mee heeft, Graag zou ik ervaringen lezen en tips krijgen over goede bemiddelingsbureaus. Alvast bedankt!
Groetjes Wendy
 
hallo,

Weet niet of je nog weleens kijkt, maar wij krijgen vanaf volgende week een nanny in huis.
Je kan via gastouder bureaus hierop in laten schrijven. Het zijn eigenlijk gastouders in je eigen huis, vallen alleen onder de regeling diensten aan huis. Als het via een gastouderbureau loopt krijg je ook kinderopvang toeslag terug. Je betaalt wel meer dan bij kov omdat de uurprijs hoger ligt.

Groetjes
 
Beste Wendy,

Ik ben journalist en schrijf een verhaal over jonge gezinnen waar iets 'is veranderd' in het huishouden/gezingsleden. Het onderwerp 'een aupair in huis' lijkt mij een prachtig onderwerp om verschillende gezinsleden te interviewen. Zou je - als je meer informatie wilt en hier iets voor voelt - contact met me op willen nemen? l.vansadelhoff@gmail.com

Mijn dank is groot!

Vriendelijke groet,

Lisanne van Sadelhoff
 
Terug
Bovenaan