au ze bijt

Sarah is nu ruim 5 maanden en krijgt BV. Volgens mij krijgt ze een tandje, ik zie een wit puntje en ze bijt overal op, nu dus ook op mijn tepel, pijnlijk... Iemand tips om dit af te leren?

Groetjes van Liset, mama van Sarah

Hoi liset,

Ik    begrijp dat het heel erg pijnlijk voor je is, maar ik denk niet dat je het een babytje af kunt leren.
Het hoort er nou eenmaal bij.

Groetjes Debby.

Hoi,
Ik moest wel lachen om je topic-titel, het is namelijk herkenbaar. Mijn zoontje beet ook.
Om duidelijk te maken dat bijten toch echt niet de bedoeling was, koppelde ik hem af, zei duidelijk "nee". Daarna weer opnieuw aanleggen. Ik ben van mening dat je een baby wél duidelijk kan maken dat iets niet hoort. Bijten  in een tepel mag dus niet, dan maar eventjes niet drinken. Het is een kwestie van consequent blijven.
Sterkte!
gr. Marieke

Dank je wel Marieke, ik ga dat ook uitproberen, want mijn dochter is ook 5 en halve maand en zag vandaag haar eerste tandje. Afgelopen weken beet ze ook steeds met haar kaken op mijn tepel. Ik zei ook gewoon 'au' en als ze het door bleef doen, haalde ik haar van de borst af. Als ze echt honger heeft, zal ze het niet zo gauw doen!

Terug
Bovenaan