au?

heb vanochtend met de huisarts assistente gebeld en verteld dat ik nu toch echt een afspraak met de huisarts wil. ik werd gek van de zenuwen en had amper geslapen de afgelopen 4 nachten. ik heb haar verteld dat ik 3 verschillende testen heb gedaan en ze wezen alle 3 aan dat ik zwanger was.
ik zelf was er toch nog niet zeker van en wilde dat de huisarts dit ook zou zeggen. de huisarts assistente zei dat als ze alle 3 zwanger aanwezen dat ik dit dus gewoon was. hoera dus, maar in het begin had ik last van steekjes boven mijn liezen. dit had ik op een aantal forums gezet en er waren vrouwen die dit in het begin van de zwangerschap herkenden (ik ben 3,4 of misschien wel in mijn 5e week geen idee nog)
maar nu gister (ik had t best wel druk gehad en ben ook best een druk persoon) kreeg ik een zeurende pijn in mijn onderbuik. 's avonds werd dit iets erger. het was niet echt pijn, maar zeker ook niet leuk om te vollen. op dit moment heb ik weer een beetje zeurende "pijn" maar het lijkt wel iets gezakt. het zit nu in het midden helemaal onderaan,boven mijn vagina zeg maar. het lijkt net alsof er een koud ijsje in zit. voelt koud aan.
ik heb de assistent weer gebeld en zij zei dat dit er niet bij hoorde en als het erger zou worden ik moest bellen. ik heb verder geen bloedverlies of andere rare afscheiding.
wie weet wat dit is?
ik kruip nu eerst onder de dekens, want ben erg moe. ook omdat ik de afgelopen paar dagen niet goed heb geslapen van de spanning. was ik nu wel of niet zwanger.
 
Hoi,

Bij twijfel gewoon afspraak maken hoor!
Ik herken het wel. Ik had ook vanaf het begin een zeurende "pijn" in mijn onderbuik. Mijn buik was ook altijd koud (dat zelfde heb ik als ik ongi was, koude buik en bovenbenen) Het voelde ook heel anders als bij mijn andere zwangerschappen (heb al 2 kids). Maar.....ik ben inmiddels 34 weken zwanger.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je kunt genieten van je zwangerschap.

Groetjes Brenda
 
Hallo,

Als de huisarts het niet nodig vind om je te woord te staan dan bel je toch gewoon de verloskundige.
Want als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen en ik denk dat als je de vk. beld dat ze zegt dat je maar even langs moet komen.
Je moet gewoon weten wat er met je aan de hand is en ik kan me best voorstellen dat je hier nu heel onzeker van word.
Helaas kan ik over dit gevoel niet mee praten want ik heb nooit dat gevoel gehad( maar dat is natuurlijk ook bij iedereen anders).
Meid maak je nu niet direct te druk bel de vk. en leg haar uit wat je voeld en als het goed is kan zij je wel antwoord geven.
Ik hoop dat je snel weet wat er aan de hand is.

Sterkte en succes, als je wat meer weet laat je het dan nog even weten?

Groetjes Anja
 
hoi,
ik wou even reageren.
ik ben nu 14 weken zwanger maar voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad
het begon met zeurende kramo niet eens zo pijnlijk maar toen kwam er bloed bij en was het dus mis. de huisarts heeft een inwendig onderzoek gedaan waarbij weefsel was gevonden wat dus leide op een miskraam.
nu ben ik weer zwanger en 2 weken geleden kreeg ik een vreselijke pijn kramp net onder mijn navel het was echt heel pijnlijk maar dit durde 1 dag was dus weer bang voor een miskraam maar dat was niet het geval want op de echo was alles goed en ik heb ook niet gebloed.
ik zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan zodat hij jou kan gerustellen,
want zolang er geen bloed bij komt hoeft er echt niks aan de hand te zijn.
en het zou ook kunnen komen omdat je misschien een drukke dag heb gehad dat je pijn had.
ik hoor graag hoe het is afgelopen.
sterkte en rustig aan
groetjes moni

 
Wanneer je net zwanger bent, richt je baarmoeder zich op. Dit kan een kramperig en zeurderig gevoel geven in de onderbuik, alsof je ongesteld wordt.
Ik heb zelf met 9 weken een miskraam gehad en de krampen die ik toen kreeg voelden echt heel anders dan de krampen in het begin. Beide keren heb ik het gehad. Ik ben nu ruim 33 weken zwanger.
Ik begrijp heel goed dat je onzeker bent maar ik weet ook dat je door veel op verschillende fora te lezen nog onzekerder wordt. Wanneer je bloed verliest hoef je je pas zorgen te gaan maken. En geloof me, iedere zwangere vrouw controleert tig keer per dag in het begin of ze geen bloed verliest!
Je bent echt zwanger, daar heb je echt geen extra test van de huisarts voor nodig. De drie die je gedaan hebt zijn echt ruim voldoende!   Kijk of je in de winkel een boek kan vinden over zwangerschap. Daar staat veel in over wat er met je lijf gebeurt. Het boek "veilig zwanger" van Beatrijs Smulders kan ik van harte aanbevelen. Zeer veel uitgebreide informatie waar je wat aan hebt.
Succes!
 
heel erg bedankt voor jullie reacties. nadat ik uit mijn bed kwam gisteravond, voeld ik me al een stuk beter. vanochtend waren de krampen zo goed als weg en ik ben nu ook veel rustiger. niet meer aan het zenuwen en doe t rustig aan.
ik ga donderdag naar de huisarts en dan hoor ik wel verder. wil me er nu allemaal niet te veel meer op concentreren, maar gewoon van genieten, want....

IK BEN ZWANGER. JOEPIE!
 
Terug
Bovenaan