Audiologisch centrum, iemand ervaring?

<p>Hallo, </p><p>De titel zegt het al, wie heeft er wel eens te maken gehad met een doorverwijzing naar een audiologisch centrum? </p><p>Ik zou graag willen weten wat voor testen ze hier allemaal doen, wat jullie ervaring hiermee was en wat voor dingen er uit zijn gekomen. </p><p>Wij worden namelijk misschien doorgestuurd hierheen wegens niet praten van onze zoon. </p><p> </p>
 
Ik heb hier alleen zelf ervaringen mee. Ik ben zelf slechthorend, waar ze pas in de kleuterklas achter kwamen.
Ik herinner me vooral dat ik het als kind leuk vond er heen te gaan. Je moest op een knopje drukken als je een piepje hoorde, of een blokje in een doosje doen oid. En woordjes nazeggen. Naderhand kreeg je een kleurplaat en ik ging altijd met mijn moeder ergens lunchen. Het was echt een uitje haha. 
Mijn gehoor is altijd hetzelfde gebleven (ik bleek echt een best gehoorverlies te hebben). Toen zijn er wat aanpassingen in de klas geweest qua plek en kon er door de leerkracht beter rekening mee gehouden worden. En door mijn ouders natuurlijk. 
 
Wij zijn met onze zoon ook geweest. Heel aardige mensen en mijn zoon vond het heel leuk om naar toe te gaan. Hij kreeg daar testen voor het gehoor maar ook psychologisch test. Dat doen ze allemaal spelende wijs.
 
Bij het audiologisch centrum krijg je een gehooronderzoek, logopedisch onderzoek en indien nodig ook psychodiagnostisch onderzoek. Je krijgt dus inzicht in het gehoor, het taalniveau (zowel begrijpen als zelf praten) en de (non-verbale) intelligentie. 
 
Terug
Bovenaan