Audiologisch centrum

Hallo meiden,

Afgelopen vrijdag zijn we met Tim naar het audiologisch centrum geweest waar hij een psychologisch onderzoek heeft gehad. Dit is een onderzoek naar zijn algemene (cognitieve) ontwikkeling. Volgens dit onderzoek zou Tim zijn ontwikkeling passen bij een kind van 12 maanden. En dat terwijl hij woensdag precies 18 maanden is. Ook hebben we opnieuw een test gedaan voor wat betreft zijn communicatievaardigheden. Ze past bij een leeftijd van 15-16 maanden.

Binnenkort volgt er voor de zekerheid nog een gehooronderzoek, maar daar verwachten we niets van. Het team van het audiologisch centrum gaat Tim zijn dossier nu bespreken en dan hebben we binnenkort weer een afspraak en dan horen we meer.

Groetjes
Ingrid

Fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben qua stand van zaken wat zijn ontwikkeling betreft. Al kan ik me indenken dat het ook wel zwaar valt.
Gelukkig zijn jullie er heel vroeg bij en hoeft er geen man over boord te zijn.
Kan me ook voorstellen dat er nu enkele puzzelstukjes al op zijn plek vallen wat bijv het eten betreft.....
Maar kop op hè dit komt goed en het is het beste voor Tim nu en voor later!
Jullie mannetje komt er wel!

Dikke knuffel Louise

Deze informatie roept vooral veel vragen bij ons op, gericht op de toekomst. Geen idee of ze die kunnen beantwoorden. Niemand heeft tenslotte een glazen bol. Maar idd Louise, er vallen nu wel stukjes op hun plek. Vooralsnog wachten we maar af.

gellof best dat het vragen oproept want ja wat houdt het allemaal precies in, en wel heel erg leuk die richtlijnen maar elk kind ontwikkeld zich toch anders, sterte ermee

merkten jullie zelf verschil met andere (eigen) kinderen qua ontwikkeling?
Ik kan me heugen dat ik ergens wel een topic heb zien staan toch?
weet je nog hoe t heet, dan kan ik even terug lezen.

Ik vind testen altijd zo moeilijk. vooral als het moment opnames zijn. Het zou fijn zijn als er goede richtlijnen voor jullie en tim uitkomen.
Eerst maar afwachten wat er uit de teambespreking komt dus.

groetjes smooty

Vergelijken met onze oudste is lastig, die heeft juist een voorsprong. Heeft op school inmiddels een jaar overgeslagen... Andere leeftijdsgenootjes hebben we niet om ons heen, dus moeilijk te vergelijken eigenlijk.

Die tests zeggen mij persoonlijk ook niet zoveel. Ik was ook blij dat die psychologe verder keek dan alleen de testresultaten, ze keek echt naar Tim zelf. Dat gaf een erg fijn gevoel.

De 28e is in ieder geval het gehooronderzoek en de afspraak volgt hopelijk ook snel.

Terug
Bovenaan