augustusmama: oudste kindje is dwars

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Mijn dochtertje is 10 dagen en mijn oudste dochter is 2 jaar. Het is voor mijn dochtertje ee hele overgang maar ik wordt af en toe zo moe om met haar te strijden. Ze wil geen staartjes in,kleren aan of eten. Dit was voor de geboorte van suze helemaal niet zo. Ik betrek haar overal zoveel mogelijk bij en geef haar genoeg aandacht.
Hoe gaat dat bij jullie en wie heeft er tips.

Groetjes angel

Hoi. Allereerst nog gefeliciteerd met je dochtertje!!
Ik ben 12 juli bevallen van mijn tweede zoontje, en mijn oudste (2,5 jaar) heeft er ook wel wat moeite mee. Hij is absoluut niet jaloers want hij knuffelt en kust zijn broertje een hele dag haha, maar hij is meer naar mij en zijn papa gericht wat bozer.. Normaal is ie echt heel lief, bijna nooit kribbig, en nu kan ie om het minste boos worden. Hij doet dan verder niksof zo, maar gaat in een hoekie staan mokken en komt dan na 5 minuten weer terug, maar het is niet leuk.. Ben je leuk met hem aan het spelen en inene hupsakee boos!
Ik denk dat dat hun manier van afzetten tegen is of zo..
Ik probeer er maar niet teveel aandacht aan te besteden, en laat hem ff mokken als ie er behoefte aan heeft. Is ie weer uitgemokt, en komt ie weer dan speel ik weer met hem..
Zal (hoop ik) vanzelf wel weer overgaan..
Succes ermee!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan