Auro rijden

De vk van mijn nicht had tegen haar gezegt dat ze vanaf 6 weken voor de bevalling geen auto meer mocht rijden.

Hebben jullie daar ook van gehoord?

Ik weet ook niet precies waarom het is. ik geloof vanwege de gordel die je dus om moet doen en het kindje dat ingedaald kan zijn rond die tijd. Maar dat weet ik niet zeker.
 
Nooit van gehoord, en ik rijd zelf nog dagelijks auto.
Okee, gordel past wat minder makkelijk: ik heb gelezen dat je ook eerst de gordel over de stoel kunt spannen, en dan zelf op het onderste deel gaan zitten en alleen de band die van schouder naar heup gaat omdoen. Maar eerlijk gezegd heb ik dat zelf nog niet geprobeerd.

Ik heb wel gehoord dat als je je niet meer goed kunt concentreren in het verkeer (doordat je met je hoofd meer bij de zwangerschap zit), dat je dan geen auto meer mag rijden. Maar dat lijkt me vrij logisch.

Overigens: als je ivm de gordel geen auto meer zou mogen rijden, dan kun je toch ook niet als bijrijder in de auto zitten???
Volgens mij kan dat niet kloppen!

Groeten,

N.
 
Hoi,
Inderdaad nooit van gehoord. Maar ja die gordel kan wel eens lastig zijn. Ik heb daar gelukkig geen problemen mee. Misschien een tip: Je gordel al vast maken voordat je er in stapt. Als je zelf dan zit doe je alleen het schouder gedeelte om. Dan knelt de gordel niet meer om je buik.
Succes en groetjes Marianne (36 wk.)
 
Maar als je eerst de gordel vast maakt en dan gaat zitten en alleen het bovenste stuk gebruikt, wat blijft er na een botsing dan van je knieën over? Het lijkt mij toch ook geen pretje als je onder je gordel door vliegt?

Eigenlijk vreemd dat hier nog geen enkele goede en veilige oplossing voor is bedacht?

LIefs
Lot
 
Er is wel een speciale gordel te krijgen. Maar ja voor die paar weken vindt ik dat toch wel een dure hobby. Je gebruikt hem daarna niet meer.
Groetjes Marianne.
 
Volgens mij is dit onzin. Ik ben tot en met de laatste dag van mijn zwangerschap blijven rijden en ik heb mijn VK er nooit over gehoord. Heb ook nooit last gehad van de gordel, maar kan me wel voorstellen dat sommigen dit wel hebben. Dan zijn er inderdaad wel andere manieren om je gordel om te doen, maar niet meer rijden? Nee, nooit van gehoord.

Groetjes,
Jacqueline
 
Wat de speciale gordel betreft, ik heb me rot gezocht, prenatal heeft hem niet meer in het assortiment en verwijst mij door naar Halfords en bij halfords komen ze alleen met een gordel verlenger aan? Zolang ik er gewoon nog tussen pas heb ik geen langere gordel nodig. Andere speciale gordels kan ik nergens vinden. Als iemand er 1 weet en waar je het kan kopen hoor ik het graag. Ik vind veiligheid in de auto wel heel belangrijk en wil er dan ook wel wat aan uit geven. Maar ik zal nooit gaan rijden met alleen het bovenste deel van de gordel om.

Lot
 
In mijn boek " Zwangerschap van week tot week" staat dat je rustig kunt autorijden, als je het onderste gedeelte van de gordel maar onder je buik langs doet. Er staat bij dat bij een botsing je kind geen gevaar loopt, omdat die goe beschermd wordt door je bekken, baarmoeder een vruchtwater. De gordel half omdoen lijkt me niet de oplossing. Wat ik wel heb gelezen is, dat je op het laast van je zwangerschap wat warrig kunt worden (concentratieproblemen enzo) en dat het dan raadzamer is om niet meer zelf achter het stuur te kruipen. Zelf blijf ik gewoon rijden zolang ik nog het idee heb dat ik helder achter het stuur zit. Vanaf 3 weken voor mijn uitgerekende datum zal ik niet ver meer gaan, maar binnen mijn eigen stad lijkt me geen probleem.
 
Terug
Bovenaan