Autistisch spectrum

Lieve moeders,

Mijn zoontje is bij Sophia onder behandeling geweest voor slecht slapen (hij is nu 16 maanden) en zij hebben de diagnose autistisch spectrum gegeven (51-60%) en binnenkort worden we verwacht bij Babylon. Eerlijk gezegd was het niet een hele grote verassing voor me, maar het is nooit het nieuws waar je op hoopt. Ik ben wel blij dat ik nu weet waar zijn problemen vandaan komen en wil hem natuurlijk zo goed mogelijk voorzien in zijn behoeftes maar ik weet hier helemaal niks van af.. Heb inmiddels wat boeken gelezen maar die lijken meer voor kindjes met een zwaardere vorm. Zijn hier moeders van wie hun kindjes dat ook hebben of die al bij Babylon zijn geweest? Ik zou graag jullie ervaringen horen! Mijn zoontje en ik zijn maar samen en dit voelt soms een beetje eenzaam..
 
Hallo,

Ik las net je verhaal... Heftig nieuws voor je lijkt me.

Heel belangrijk lijkt me dat je goede hulp krijgt(voor jullie beide) en het liefst ook iets van psycho-educatie krijgt van wat autisme inhoudt en hoe je ermee om kunt gaan.

Ons zoontje van 4,5 jaar inmiddels heeft ook autisme. Mijn man en moeder merkte toen hij 1 jaar was al dat hij 'iets' had. Toen hij twee was, zijn we doorverwezen door het cb voor hulp. Zij kregen toen ook wel door dat zijn ontwikkeling niet doorsnee was. Al met al koste het ons best veel tijd voor we op de juiste plek waren met hem en moesten daarin echt heel erg voor hem opkomen..

We hebben veel gehad aan Youke, waar hij rond 3 jaar terecht kwam. Daar is ook de diagnose ASS(Autisme spectrum stoornis) gesteld. Hij heeft daar in een groep gezeten voor kinderen met autisme, meerdere dagdelen per week. Dat hielp bij hem goed! Een heel fijne plek waar we ook een oudercursus over Autisme kregen en thuisbegeleiding.

Goede hulp is heel belangrijk voor jou en je zoontje! Ga voor de plek waar hij het beste tot z'n recht komt.. En jij ook steun krijgt.

Ons zoontje gaat over 2 weken voor het eerst naar school, speciaal onderwijs. Weer een nieuwe stap/fase! We zijn erg benieuwd hoe dat gaat..

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.. Lijkt me fijn met je heen en weer te kletsen!

sterkte!!
 
Hi Roos12!

Heel erg bedankt voor jouw reactie! Ben ik echt heel blij mee:)

Als je het niet erg vindt dat ik het vraag..weet je hoeveel procent er destijds als diagnose is gesteld? Bij mijn zoontje zeiden ze 51-60% maar dat zegt me zo weining. Wat merk jij dat er "anders" is aan hem? Ik kwam eigenlijk bij Sophia omdat hij heel erg slecht slaapt. Het is mijn eerste kind en voor de rest ken ik weinig andere kinderen maar het viel mij wel altijd op dat hij soms zo zorgelijk leek. Hij vindt het even leuk om met mij te spelen maar gaat dan weer alleen verder, vooral met zijn treintjes en autootjes (aan de wieltjes draaien) en boekjes kijken doet hij ook graag, maar ook meestal alleen. Hij is verder wel heel vrolijk maar hij kan bijvoorbeeld niet slapen als er iets anders in de kamer is, en heeft een obsessie voor lampen en licht. Alle deuren moeten altijd dicht zijn en zijn speelgoed mag niet gemengd worden (geen beer in de blokkenkar bv.)

Ik heb ook even gekeken bij Youke maar helaas is dat een aardig eindje uit de buurt (we komen uit Rotterdam) We wachten nu op de oproep van Babylon, dat is  een onderdeel van Sophia.

Wat spannend dat hij nu naar school gaat! Ben je er zenuwachtig over? Kan me voorstellen van wel!! Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Je mag me eventueel ook mailen als je dat leuk zou vinden maar voel je niet verplicht hoor;) (marijk12@gmail.com)

Super bedankt nog!!
 
Hoi :),

Kheb je zonet gemaild op je doorgegeven emailadres..

Vindt ik toch wat fijner kletsen als via de site.

Zijn ook best persoonlijke dingen toch?!..

Groetjes Roos



 
Terug
Bovenaan