Auto drama

A

Anoniem

Guest
Herkennen jullie dit ook?
Wanneer wij in de auto stappen en de kleine in de autostoeltje gaat het de eerste 1 minuut goed en dan verveelt hij zich alweer.. ik zit ook altijd naast mijn zoontje, ik ga expres niet voorin zitten.. Ik probeer hem continu te vermaken door met hem te spelen, speelgoed aan te geven enz... het helpt maar eventjes en daarna vind hij het niet meer leuk... Wordt er zo chagrijnig van..  Ik kan niet eens ritjes maken van 15 min dus laat staan als ik met hem een uurtje in de auto zit.. Hebben jullie dit ook? En hoe lossen jullie dit op...

Onze dochter heeft dit ook een tijdje gehad toen ze pas een jaar was. Wij gaan nu niet meer naast haar zitten. Ze heeft een maxi-cosi toby autostoel en die is heel hoog en die staat in het midden van de achterbank. Zo kan ze goed naar buiten kijken en alles zien. Ik merk dat het juist beter gaat als ik niet naast haar zit, terwijl ik dat eerst echt niet verwachtte.
Tips van mij:
* Muziekje opzetten
* Liedjes zingen
* Zeggen "zie je de auto?" en dan aanwijzen naar voorbijrijdende auto's
* Vertellen waar we naartoe gaan en wat we daar gaan doen

Wij gaan in het voorjaar wel een dvd speler kopen voor lange ritten. Kort ritten gaan heel goed op bovenstaande manier, maar langere ritten niet. Daarvoor lijkt me een dvd-speler erg handig.

Je ziet, je bent dus niet de enige! PS: ik heb een collega die een keer zei dat ze echt NOOIT naast haar kind in de auto zou gaan zitten, omdat haar man dan alleen zat... Ik kon me er niks bij voorstellen. Ze had toen nog geen kinderen. Ik heb heel lang naast onze dochter gezeten, gewoon om te kijken of alles goed ging!
Groetjes Babybelle

Hoi,
ik heb ook gemerkt dat mijn dochter zich beter gedraagt in de auto als ik er NIET naast zit.
Soms ga ik weleens naast dr zitten maar dan gaat ze juist jammeren.
Als we een eindje gaan rijden geef ik haar dr dinkbeker en een knuffel en ik moet zeggen meestal gaat dat wel goed.
Dus ik zou zeggen probeer toch eens of het werkt om niet naast haar te gaan zitten.
Groetjes van Sonja

Jfa ik heb ook wel een paar keer geprobeerd om voorin te zitten, kijken hoe hij daarop zou reageren.. maar dan nog gaat hij door... dan moet ik de hele tijd zijn gevallen speelgoed van grond oprapen en aan hem geven.. als ik dat niet doe gaat hij gillen..

Ilona is altijd erg braaf in de auto, maar patrick was echt heel erg! Gillen, jeetje mina en hij heeft een heel hoog volume, dus als wij een stuk moesten rijden zagen wij de bui al hangen. Weet je wat uiteindelijk geholpen heeft? De cd van Jan smit.... Die draaide ik altijd in de auto toen ik zwanger was van hem en zette hem toevalig een keer op en toen was ie stil!
Draaide jij niet toevallig een bepaalde cd toen je zwanger was, ha ha ha, wie weet!

x miranda

Nou mensen.. ik heb het geprobeerd hoor... ik heb gister voorin gezeten... en het heeft niets geholpen..  
Vandaag zijn we ook op stap geweest met de auto en ik zat naast hem... ... We moesten een uurtje in de auto zitten.. ik zag er al helemaal tegenop.. en inderdaad... we reden de straat uit en hij begon zich alweer te vervelen.. hij begon te jammeren... en uiteindelijk werd het huilen... 90 % van de rit heeft hij gehuild.. ik heb echt geprobeerd om het te vermaken.. zingen, samen spelen, buiten de auto's aanwijzen maar niks hielp... Daar aangekomen was ik echt helemaal bek af... en op de terugweg was het nog erger.. pffffffff ik weet het niet meer hoor...

Hallo,

he wat een lastig probleem! Alice is ook niet altijd te spreken maar ze weet eigenlijk ook niet anders dan dat als we in de auto gaan dat het toch altijd minstens voor een half uur ofzo is. Als ze moe is wil ze weleens een kwartier huilen maar dan valt ze wel in slaap. Heb er eigenlijk nog nooit naast gezeten en raap ook maar 1 keer een knuffel/speeltje op, gooit ze het dan weer weg dan is het jammer en gaat de radio wat harder......
Misschien een ander idee: zit hij wel lekker? misschien riempjes wat strak? ik zeg ook maar wat hoor. we hebben die van Alice pas wel een maat groter gezet en sindsdien is het bij haar wel beter.
Daarnaast denk ik eigenlijk wel dat je gewoon elke keer voorin moet blijven zitten en proberen niet te veel aandacht aan hem te geven. Hij weet nu ook dat hij elke keer toch weer aandacht krijgt..als je elke keer precies hetzelfde doet weet hij ook waaraan hij toe is.   Weet dat het wel heel makkelijk is opgeschreven zo hoor......
In elk geval succes ermee!

Groetjes ALberdien

Terug
Bovenaan