Auto gordel

Ik reed net in de auto en mijn auto sloeg af. De veiligheids gordel kwam tegen mijn buikje van 11 weken aan.Toch wel met een kleine kracht. Nu ben ik in paniek wie kan me gerustellen????? ps ben alleen thuis en ben super ongerust en voel natuurlijk nu van allles
 
niks aan het handje, als het goed is zit jou babytje goed ingepakt een een lading vruchtwater..
maar mocht je het toch echt vertrouwen dan kan je toch even de huisartsenpost bellen of een vk?

ook die kunnen je wel geruststellen..

groetjes en succes verder
ilonka
 
Zeker niets aan de hand, net als hier boven wrodt gezegd. Mijn vk zei ook dat je de hele zwangerschap gewoon auto kan blijven rijden, en gordel geen gevaar vormt voor het kindje.
 
Ik snap wel dat je flink bent geschrokken. Omdat je nog geen leven voelt is het ook zo eng maar wat die andere zeggen klopt echt. er is niks zo goed verpakt als een baby. ook daar is door moeder natuur goed over na gedacht hoor.
maar ble morgen gewoon de vk even als je nog steeds zo ongerust bent.

liefs en een fijne zwangerschap, Lente
 
He Hallo,

Ik ben zelf bijn 21 wk.
Heb een goede tip voor iedereen.

Voor je gaat zitten je gordel al vastzetten, ga nu op je stoel zitten en haal nu de gordel over je borst. Schuin over je, de gedeelde wat bij je buik hoord zit nu achter je rug.

Ik hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes
 
hoi anoniem van hierboven,

ik doe ook altijd op die manier de gordel om. zo voorkom je idd dat het je buik kan afknellen.
ik deed het pas vanaf een week of 20.
gr. sandy
 
Dag dames,

nog even een aanvulling.
Als je echt een buikje krijgt en de gordel komt er overheen (dus bij week of twintig) wordt het bovenstaande geadviseerd.
Je baby-tje zit daarvoor nog goed beschermd in je vruchtwater, dus dat is ook heel veilig.

Bovendien bij 11 weken is het buikje wat je eventueel ziet niet je kindje, maar je darmen. Je baarmoeder komt pas rond week 12 boven je schaambeen uit, dus totaal geen reden voor paniek!

Groetjes Debbie
 
Ik heb met 10 weken een aanrijding gehad(vrachtwagen reed mijn auto total loss)en toen ook flink de gordel in mijn buik gehad. Erg geschrokken maar na controle bleek er niets aan de hand te zijn. De kleine zit heel goed beschermd in het vruchtwater.
Inmiddels ben ik 35 weken zwanger zonder complicaties.
Als je heel erg ongerust maakt bel je toch naar je vk, daar is hij/zij voor.

groetjes,
Krista
 
Terug
Bovenaan