auto stoeltje

Hallo allemaal,
Even een vraagje aan jullie, ervaren moeders.
Zaterdag moeten wij met onze dochter dan 3 weken naar de andere kant v/h land rijden ivm een begrafenis, dat betekent 2 uur heen en 2 uur terug. Veel te lang rijden voor zo'n kleintje natuurlijk, maar vanwege de borstvoeding moet ze wel mee, en we willen haar eigenlijk ook nog niet een hele dag bij de oppas laten.
Maar nu de vraag, zij heeft al 2 x heel kort in de maxi cosi gezeten, maar hoe moet ze er in zitten dat ze goed zit, als ik haar met haar billen tegen de ondersluiting aan zet, zit haar rug in zo'n rare kromme houding, is dat goed? Of moet ze met haar rug zo recht mogelijk, maar dan zakt haar hoofdje weer zo raar scheef.
Hopelijk weten jullie dit, zodat ik haar veilig mee kan nemen zaterdag.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
groetjes, Jon
 
Gecondoleerd jon,

Je kan haar het beste met de billen tegen de achterkant van de zitting duwen. Dan zit ze het stevigst.

Het is een lange rit maar voor een keer kan dat geen kwaad hoor. Misschien vind ze auto rijden wel lekker. Ons meisje viel al in slaap voordat we de straat uit waren.

Succes
 
Hoi,
Heb je wel een verkleiner in de maxicosi, anders kun je misschien een opgerolde handdoek ofzo naast het hoofdje leggen
Is er misschien de mogelijkheid om een dag eerder te vertrekken,zodat je niet de hele dag in de auto hoeft te zitten (hotel,familie oid)
Probeer onderweg wel iig wel even een half uurtje te stoppen, picknickkleed ofzo meenemen, zodat jullie ff lekker de benen kunnen strekken
Als je de kinderwagenbak meeneemt kan ze iig lekker slapen als jullie ter plaatse zijn
Sterkte en succes
 
Is het echt 'nodig' dat je vrouw meegaat? Of beter gezegd; is het voor je vrouw echt belangrijk om er te zijn? Zo niet dan zou ik als ik haar was geloof ik thuis blijven met m'n baby. Zo wel dan sluit ik me aan bij de tips van Anja. Ik heb tenminste begrepen dat het niet aan te raden is om een jonge baby al zo lang in de maxi cosy te laten zitten.
 
ben pas nog bij een kinderfysiotherapeut geweest en bij haar eens navraag gedaan over het hoelang zitten in de maxi cosi en het schijnt helemaal niet slecht te zijn dat ze er een uurtje of 5a 6 in zitten ze gaf een antwoord van zolang ze er geen 24 uur per dag inzitten. Dus die richtlijnen van de babyzaken zijn ook niet helemaal goed. Neem aan dat een kinderfysiotherapeut er wel verstand van heeft
 
gecondoleerd.
Het kan helemaal geen kwaad als het incidenteel gebeurt hoor. Zo'n maxi cosi verkleiner is wel handig hoor dan kan het hoofdje niet opzij vallen. Sterkte zaterdag
 
he jon,
gecondoleerd
pas je ook goed op jezelf?!
na drie weken ben ik nog steeds een opnieuw-opbouw-pakketje hoor
lichamelijk en geestelijk
ik ben ook nog niet in staat in te grijpen (bijv weggaan of pauze inlassen) als iets me teveel wordt
en das niets voor mij
dus vooral met zo'n ingrijpende gebeurtenis...
sterkte!
Nicky
 
Je moet zo ie zo elk uur de kleine uit de cosi halen zeker als ze zo klein zij is alles nog zo week en is die houding helemaal niet goed voor ze.. en de verkleiner heb je nodig in de cosi anders bonkt dat kleine hoofdje maar heen en weer.. en anders is misschien toch beter af bij een goede oppas met afgekolfde bv?! je doet haar geen plezier door haar mee te nemen.. zeker neit als het zo warm is als nu!
 
Terug
Bovenaan