auto stoeltje

hoi mijn zoontje heeft nog al langere benen(boven het gemiddelde) nu vraag ik me af kan hij in de auto in een gewonen kinder autostoeltje zitten. hij is nu 3,5 maand en zit met zijn benen tegen de rugleuning te duwen in de auto??
 
Volgens mij moet je niet naar de beentjes kijken maar voor zover ik weet naar het hoofdje, wanneer die meer dan de helft boven het stoeltje uitkomt kunnen ze naar de volgende maat autostoel. Mijn dochtertje was lang maar is ook pas met 11 maand over gegaan.
 
Met 3,5 maand is je kindje zeker nog veel te jong om al in een volgende autostoel te gaan hoor!
Het is het veiligst om zo lang mogelijk je kindje achterstevoren te vervoeren in maxi-cosi.
Pas als het hoofdje idd een stuk boven de bovenkant uit komt past het niet meer. De beentjes zijn niet erg als die uitsteken.

Mijn dochter is 13 maanden en is weliswaar niet zo groot voor haar leeftijd, maar zit ook nog steeds in de maxi-cosi.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)
 
Die autostoeltjes zijn voor vanaf negen maanden. Het heeft met het hoofdje te maken, maar ook moet je kindje echt zelfstandig kunnen zitten. Sommige stoeltjes kun je wel wat platter doen, maar da's niet zo plat als een maxi-cosi. Probeer het gewoon nog even vol te houden. Zolang hij er zelf geen last van heeft...
Succes!
 
idd pas vanaf 9 maanden of 9 kilo
ze moeten goed zelf kunnen zitten en die autostoeltjes zijn best groot hoor
eerder echt niet hoor misschien twee weekjes eerder dan die 9 maanden bij ons ook maar ook omdat Martin al heel goed zelf kan zitten nu 9 maanden oud

groetjes Elena
 
Hoi, het is niet voor niets minimaal 9 maanden of 9 kilo. Ik zou een kindje er zeker niet eerder in zetten, stel dat je een lichte aanrijding krijgt.... Een kindje is dan onvoldoende beschermd!
 
Zodra het bolletje van je kleintje boven de zijflappen zeg maar komen, dan moet je over naar een andere. Het lijkt me dat ze niet zo lang is dat ze er nu al boven uit komt... Dat de beentjes uitsteken is geen enkel probleem het gaat om het hoofdje!!
Gr. Anne-Marie
 
iemand van een ander forum vertelde me zij had met maxi cosi gebeld of gemaild weet niet precies meer dat   idd zo lang mogelijk in de cosi het beste is dus achteruit in de auto en dat als hun hoofd erboven uit gaat steken de volgende stoel aan de beurt is
haar dochters earen zelfs al een jaar oud en zaten nog in de cosi
 
Terug
Bovenaan