autogordel te kort

wat een geknoei met die maxicosi toch... de gordel is net 5 cm te kort en nu moet ik eerst  het bakje  zo'n beetje tegen de achterzitting dicht doen (met een dik jongetje van 5,5 maand erin) en dan kan de gordel pas om de maxicosi.

knoeien aan de gordel is niks, dat weet ik.. heeft iemand nog een goed idee?
ik rijd in een Seat Cordoba. en dat is echt niet een auto voor minimensjes ofzo.

Miep
 
hoi,
bij onze vorige auto paste het ook maar net.
wij lieten de maxi-cosi dan ook in de auto zitten en als het echt nodig was,
haalde wij dat bakje eruit.en anders alleen ons kind.
nu bij de tweede en een andere auto ben ik dat nog zo gewent en laat het bakje nog zitten.
nu is het dan niet meer nodig!
maar vraag anders bij de dealer of ze er iets op weten
succes
 
quote: Miep36 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-11-2006 14:16:26'));

wat een geknoei met die maxicosi toch... de gordel is net 5 cm te kort en nu moet ik eerst  het bakje  zo'n beetje tegen de achterzitting dicht doen (met een dik jongetje van 5,5 maand erin) en dan kan de gordel pas om de maxicosi.

knoeien aan de gordel is niks, dat weet ik.. heeft iemand nog een goed idee?
ik rijd in een Seat Cordoba. en dat is echt niet een auto voor minimensjes ofzo.

Miep

Hallo Miep,

Ik heb dus ook probleem gehad met de gordel. Omdat de maxicosi erg strak in de gordel stond, heb ik besloten om het easybase systeem van maxicosi te kopen. Dit systeem bevestig je met de 3puntsgordel en daarop klik je heel gemakkelijk de maxicosi. Ik vond het te gevaarlijk om de maxicosi in een te strakke gordel te zetten want als je een noodstop moet maken dan klapt de maxicosi incl kind omhoog tegen de bank aan. Een gordel verlenger was een andere optie, maar dat is wettelijk niet toegestaan dus als je een keer wordt aangehouden door de politie riskeer je ook nog een boete. En ik had ook nog geinformeerd wat het plaatsten van een nieuwe gordel was maar dat was zo duur dat ik beter het easybase systeem kon kopen. Als je meer info wil over het easybase systeem dan kan je kijken op de site van maxicosi.

succes annet
 
hallo,

wij hadden hetzelfde probleem met de gordels achterin. (renault clio) Nu staat de maxi-cosi op de voorstoel. Gaat ook. Dat ding wat je in de auto laat staan, die ...base(?) vond ik zo duur. en over een tijdje heb je alweer een nieuwe nodig voor het grotere stoeltje. Kijk, als het echt niet anders in je auto past, ok. Maar eigenlijk vind ik het een beetje geldklopperij in het kader van schijnveiligheid. volgens mij maakt het namelijk niet uit of ze in een gewone maxicosi zitten of  met zo'n klikding.
gr joeki
 
hallo joeki

het heeft niks met geldklopperij te maken de easybase

hij is voornamelijk ontwikkeld om makkelijk je maxicosi in de auto te zetten.
klik en hij zit vast. Vooral handig als het hoost, of zoals bij mijn zus. zij heeft rugproblemen en hoeft nu niet meer helemaal over de maxicosi heen te buigen.

Het is voornamelijk comfort wat de easybase geeft en als je dan een korte gorderl hebt is dat mooi meegenomen

gr
mirinda
 
In de ANWB Autostoeltjestest 2015 komt uit de test-resultaten dat de Maxi-Cosi Pebble Plus & 2wayFix (easybase) minder veilig dan alleen een Maxi-Cosi Pebble Plus. Het is voor de veiligheid (en je portemonnaie) dus niet aan te raden om een 2wayFix / easybase aan te schaffen.
 
Terug
Bovenaan