autogordel

Hoi meiden, hier weer even een vraagje van mij.
Mijn nichtje had een soort matje dat je op de autostoel kon leggen om erop te gaan zitten. Tussen je benen zit dan een soort riempje waarmee je de onderste autogordel zover naar beneden kan trekken dat hij over je bovenbenen zit in plaats van over je buik. Zij heeft dat tijdens haar vorige zwangerschap gekocht maar wist niet meer waar: prenatal of halfords? Ik ben ernaar op zoek geweest, maar bij beide zaken wisten ze niet eens wat ik bedoelde. Weten jullie het? Waar kan ik  zo'n ding  kopen?

Of hebben jullie misschien andere tips, want een gordel dragen om mijn hoofd niet te stoten: prima. Maar als ik met een botsing mijn kindje beschadig (en dat gebeurt vast als je een gordel over je dikke buik hebt), draag ik hem liever niet!

Liefs, qwebbel.
 
hoi.

wat sommigen ook wel eens doen is eerst de grdel vast mken,dan gaan zitten en het schuine gedeelte vd gordelover je heen doen en dus niet het strakke buikgedeelte. heb zelf geen ervaring ermee, maar je hoort het wel vaker.

gr mosy

ps ff raar getypt zonde hfdletters enz maar ik zit met baby op schoot, vandaar....
 

Hoi hoi,

ik heb ook zo ´n matje! Super handig hoor, en ik vind het een stuk zekerder dan je gordel wat lager te stoppen. Want als je een botsing krijgt, kun je mij niet zeggen dat die heup gordel niet terugschiet op je buik.
Maar je kunt hem inderdaad via die catalogus Baby Walz bestellen, is een Duits merk, in Nederland kennen ze het niet. Want had eerst hier overal nagevraagt, maar moest hem uiteindelijk toch bestellen via die catalogus.

Via internet kun je die catalogus bestellen, gratis.

En als je bijv in een auto zit en je hebt het matje niet mee, wat ik altijd doe: gordel vastmaken voordat je er zelf in gaat zitten. Dan ga je gewoon zitten en doe je alleen dat stuk over je heen, wat schuin over de borst gaat. Je zit  dan op die heup gordel. Heel handig en snel!

Nou, succes!
 
Hoi, ik weet heel zeker dat ik bij halfords een gordel, speciaal voor zwangeren, heb gezien. Ik weet niet zeker of het met het matje is wat jij beschrijft, maar  zo'n gordel bestaat beslist wel!
 

Ik heb ook zo'n "matje"   en is idd niet bij alle Prenatal-winkels te koop, alleen bij de grotere warenhuizen.
Bij Halfords heb ik ze ook gezien.
Ik geloof dat het een Family-safety-belt is.

Over de opmerking dat je de gordel eerst kan vastmaken en dan alleen de bovenste om te doen wil ik 1 ding kwijt:
LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!! Van een bevriende politie agent heb ik gehoord dat je dan net zo goed niks om kan doen.
Beter is dan nog de gordel gewoon om te doen en de onderste riem onder je buik te duwen. Dan ben jij en de baby nog altijd beter beschermd in geval van een ongeluk.

 

Hoi hoi,

om op Inkie terug te komen ivm dat het levensgevaarlijk is om je gordel zo om te doen.... Er is een programma op tv geweest, waarin men vertelde dat een heup gordel zowiezo niet echt goed schijnt te zijn. Daar je buik zacht is en daar juist allemaal belangrijke organen zitten. En nu een baby! Maargoed, dat moet men dan ook maar zelf bekijken. Ik voel mij hierbij in elk geval zekerder.

Gr Cody
 
Hoi allemaal,

Ik ga wel op zoek naar zo'n speciale gordel, ik heb namelijk al een auto-ongeluk meegemaakt drie weken geleden. Een harde klap waarbij de gordel inderdaad in mijn buik kwam. Ik was toen 16 weken zwanger, gelukkig nog genoeg vruchtwater om mijn kindje te beschermen. Ik had na het ongeluk last van steken in mijn buik en zij, bandenpijn. Ikzelf mankeerde niets, en met mijn baby is ook alles goed (een week later nog weer een echo gehad en het zwom en zwaaide alle kanten op!) maar de schrik zit er goed in bij mij. Ik ga dus wel een aparte gordel zoeken, ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ik al wat langer zwanger zou zijn en het kindje minder goed wordt beschermd. Ik wil sowieso iedereen de tip geven goed uit te kijken in het verkeer, door de zwangerschapshormonen kun je minder alert reageren dan normaal! geldt natuurlijk niet voor iedereen (net als misselijkheid en andere kwaaltjes heeft de een het wel en de ander niet), maar een gewaarschuwd mens telt voor twee (heel toepasselijk in dit geval!)
 
Terug
Bovenaan