autorijden eng

Hallo,

Ik moet toch even wat vragen.
Tijdens mijn 1ste zwangerschap ben ik met 35 weken gestopt met autorijden omdat ik door rood reed(levensgevaarlijk natuurlijk) en soms niet meer wist hoe ik gereden was.
En nu ben ik bijna 26 weken zwanger en angstig in de auto, vooral als ik naast de bestuurder zit.
De fisio zegt dat je trager reageert en dat dat de reden kan zijn dat ik bang ben.
Ook mijn buik zit steeds meer in de weg en krijg veel last van harde buiken als ik zelf rij.
Hebben er meer hier last van?
Ik heb veel last van mijn bekken en kan me alleen nog verplaatsen met de auto en moet onze zoon ook nog gewoon naar school brengen. gelukkig is dat niet ver en op dit stuk heb ik ook nog geen last van, maar meer van de grote wegen.
Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

groetjes

Hoi,

Ik merk niet dat ik trager reageer, en heb daar ook nog nooit van gehoord.
Maar sinds ik zwanger ben, ben ik wel bang.
Ik rijd best veel auto, en sommige mensen rijden zo gevaarlijk, en halen ze op het laatste nippertje in.
Ik ben zó bang voor een ongeluk, en dat mijn stuur dan helemaal in mijn buik gedrukt wordt.
Normaal ben ik nooit zo bang, maar dat komt gewoon door je moedergevoel denk ik.
Ook heb ik het als ik over een brug rijdt. Dan ben ik bang dat hij een technische storing heeft waardoor het wegdek inneens omhoog gaat, en ik en mijn baby verdrinken.
Ik rijdt zelf ook voorzichtiger nu ik zwanger ben.

Hoi, Ik herken het helemaal!!
Ik ben nog maar 8 weken zwanger maar ik voel me helemaal niet prettig met autorijden. Heb bijna een paar keer een groot ongeluk veroorzaakt. Ik reageer inderdaad behoorlijk traag, vergelijk het met alcohol. En ik zie iets, maar neem het niet waar. Dus ik zie een auto aan komen en toch steek ik over. Echt super gevaarlijk.
Ik rij heel heel auto,  voor mijn werk moet ik 100 km enkele reis rijden. Normaal heb ik er ook helemaal geen problemen mee.
Tijdens mijn vorige zwangerschap reed ik vaak een afslag voorbij, en daar kwam ik pas veel later achter.
En toen had ik op het laatst ook veel harde buiken tijdens het rijden (was ook mega dik). Maar toch ben ik tot mijn verlof blijven rijden naar mijn werk, viel niet mee maar ik wilde me niet ziek melden omdat ik geen auto meer kon rijden, ik voelde me verders prima!

Ik vind het rijden nu al vresselijk, vooral in het donker. Maar ja, ik moet wel. En   niemand weet nog dat ik zwanger ben. (behalve mijn vriend dan)

Ik vond autorijden overdag geen probleem tijdens mijn zwangerschappen maar zogauw als het donker werd kreeg je mij niet meer in de auto hoor. Ik ben namelijk vreselijk nachtblind, maar dus alleen maar tijdens mijn zwangerschappen! Heel gek...

Maar goed, zolang het voor jou geen problemen oplevert stop je toch gewoon even met autorijden? Komt vanzelf weer goed als je bevallen bent hoor, tenminste bij mij wel.

Ik heb sowieso veel moeite met autorijden in het donker en dan helemaal als het ook nog regent. Volgens mij heb ik last van nachtblindheid. Nu ik zwanger ben, merk ik wel dat ik soms trager reageer, vanmiddag heb ik bijna een ongeluk veroorzaakt wat toch echt mijn schuld zou zijn geweest. 's Avonds autorijden doe ik nog wel, maar alleen als het moet en als het bekende stukken zijn. Als het een onbekend stuk is, rijd ik dat echt niet meer.

Ik hoor eigenlijk niet thuis op dit forum, maar wil toch even reageren.
Ik heb zelfs mijn rijbewijs gehaald toen ik zwanger was. Toen ik net begonnen was kwam ik er achter en met 34 weken moest ik afrijden en ben ik geslaagd!! Met mijn dikke toeter achter het stuur, ging nog prima!!! Daarna niet zo heel veel meer gereden dus na mij bevalling moest ik echt weer durven rijden. Maar nu heb ik de smaak te pakken! Maar kan niet echt zeggen dat ik toen minder reactievermogen had of zo..

bang ben ik niet, maar merk dat het wel steeds lastiger wordt om auto te rijden. Vooral aan me spieren aan de zijkant voel ik dat als ik de bocht omga.
Ik rijd niet veel, voor werk ga ik met het OV maar je kan beter met de auto gaan. Het is net een achtbaan in de bus deze dagen.

Maar als je bang bent zou ik niet meer met de auto gaan rijden voor je eigen veiligheid.

Terug
Bovenaan