autorijdende mama's in spe!

A

Anoniem

Guest
Rij ik vandaag lekker in het zonnetje, radio aan, midden in de stad, staat er in een keer STOP POLITIE VOLGEN voor mijn neus
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik altijd al redelijk laks met mijn gordel was maar sinds mijn zwangerschap vond ik het echt een onding! Het snijdt in mijn buik en ik vroeg me af of het geen kwaad kon als dat ding door een ongeluk in een keer in je buik snijdt.... We hopen het natuurlijk niet mee te maken maar toch.

Nou ja kreeg een vette prent van 90 euro  Maar ook een tip waar jullie misschien ook iets aan hebben. Als zwangere mag je je gordel dichtdoen voor je instapt en dan alleen het schouder gedeelte gebruiken! Zo heb ik mijn weg vervolgd het zat iig een stuk beter!

Geniet allemaal van het mooie weer!

Groetjes wonderenbestaan!

Hoi balen zeg

maar volgens mij moet je juist de gordel om je buik heen doen en juist niet over je schouder! Maar goed Als jhet niet lekker zit...

Ester

hier juist erg trouw in gordelgebruik ook bij de kinderen en die letten inmiddels wel op dat papa&mama het allemaal wel goed doen.
Maar had er eigenlijk ook niet zo'n last van met dikke buik, ik legde dan de heupgordel min of meer over mijn bovenbenen, eigenlijk net zoals ze bij een peuter komen te zitten in van die zitverhogers zodat het niet klem komt over de buik.

Zie net in de link van hierboven dat ik het idd zo doe als de rechterfoto.... dan heb je er eigenlijk geen last van.

wel balen van die flip

groetjes,
Marije

Hedames,

Er bestaat ook een hulpmiddel om de gordel naar beneden te trekken. Het is gewoon een matje waar je op gaat zitten en daar zit elastiek met klittenband aan die de gordel tussen je benen omlaag trekt.  De gordel loopt dan niet hoog over je buik maar er onderdoor. Ik heb dat ding gekocht via Marktplaats  en ben er erg tevreden mee. Tip: je kunt m op internet kopen (www.besafe.nl)  maar daar is ie vrij duur (ca 50 euro). Op de jongegezinnen beurs en de 9maandenbeurs was ie voor 10 euro of zo te koop.

Het is namelijk beter om wel een gordel om je onderlichaam te hebben, dan om alleen je schouders tegen te houden bij een aanrijding.

groetjes,
Dionne

Ik sluit mij aan bij dionne.
Ik heb ook zo'n gordel gekocht. Toen ik 5 weken zwanger was kreeg ik een (gelukkig kleine klap) ander auto achterin. Ik rij zelf zo'n 70 km per dag binnen de bebouwde kom met helaas veel mensen die bumperkleven, dus ik voelde mij echt niet meer lekker in de auto. Deze "gordel" geeft mij wel een veel rustiger gevoel.

Succes natalie

o dat wist ik niet! Ga ik zo eens even opzoeken! Bedankt voor de tip!

Ik doe altijd het onderste stuk onder mn buik, tussen mn liezen zeg maar.. Dat helpt ook wel.. Vorige week stak er een oude vrouw zo midden de weg voor mn auto en moest ik vet hard remmen, maar geen last van mn buik gelukkig..

Terug
Bovenaan