Autostoel 0-18 kg of de maxicosi?

Hallo dames;)

Even een vraagje waar ik wel erg benieuwd naar ben.. Hebben jullie een autostoel voor de kleine of een maxi-cosi om hem/haar te vervoeren? Wij hebben een maxi-cosi, maar ik zit er sterk over na te denken er een autostoel bij aan te schaffen. Wij maken regelmatig gebruik van 2 auto's en dan is de maxi-coi een mooie oplossing. Maar voor de kleine ukkepuk lijkt mij op de langere afstand de autostoel prettiger. Hoe denken jullie hierover?

Liefs Marjolein

Ik zou zeker aan raden om je kleine in de maxi cosi te vervoeren. Volgens mij mag het geen eens in zo'n autostoel. Lijkt mij totaal niet veilig. En de maxi cosi neem je toch zeker de eerste maanden mee naar binnen om je kindje erdan pas uit te halen. Plus dat het zo ook nog is winter is.

Ik dacht dat het ook van 9 kg was. Maar gisteren bij de hema stond er één vanaf 0 kg. vandaar mijn vraag hier. je blijkt de stoel tegen de rijrichting in te kunnen zetten. hier een vb: http://www.kadocus.nl/baby-kinder/autostoelen/cabino-cocoon-navy.html

Ik heb een autostoeltje aangeschaft waar ook een pasgeboren baby in kan. Er zit een aparte verkleiner in en de stoel kan redelijk ver achterover hellen waardoor het ook voor een pasgeboren baby veilig en comfortabel is. Voor het eerste vervoer heb ik ondanks dat een reiswiegje van een collega te leen gekregen. Net iets praktischer voor het vervoer vanuit het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan