Autostoel 8 maanden

<p>Hoi!</p><p>Ik wil graag jullie mening...</p><p>Onze zoon is bijna 8 maanden en hij vind het echt verschrikkelijk tegenwoordig in de maxicosi. Hij probeert de hele tijd omhoog te komen en houdt maar niet op met huilen. Het lijkt erop dat hij toe is aan de volgende stoel (groep1). <br />Ik vraag me alleen af of hij daar niet nog te jong voor is. <br />Hij is 78 cm en 9 kilo. <br />Kan dit al en vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes in de volgende stoel? <br />Hebben jullie nog tips voor een goede stoel? We willen er graag een die 360graden kan draaien. <br /><br /></p><p>Dank je wel voor jullie advies!</p>

https://www.mamaloesbabysjop.nl/mamaloes-ding-twist-zwart-360-isofix-autostoel-0-36kg-yb104a?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FOnderweg%2FAutostoeltjes%2FISOFIX%20Autostoeltjes%2FMamaLoes%20Ding&utm_content=MamaLoes%20Ding&gclid=EAIaIQobChMIuObF3-nz6AIVk813Ch1YkwbFEAQYBCABEgK7__D_BwE

Deze auto stoel is vanaf 0 tot 36 kg. Ze mogen uit de maxicosi als ze met huh hoofd boven de rand uitsteken is mij ook verteld 

En er staat ook vaak in de beschijving van een autostoel vanaf hoeveel kilo ze in de groep 1 autostoel kunnen.  Volgensmij is dat 9 kilo. 

Onze zoon van 8 maanden zit sinds deze maand ook in een autostoel! Veeeeel beter! Wij hebben de Cybex Sirona Z.

De overstap was hier ook groot feest! Als een koningin zat ze ze eerste keren in de Römer dualfix M. 
Voor ons een heerlijke stoel, draaibaar en met een iets diepere kuip dan een Maxicosi autostoel. Neem de kleine mee en pas even in de winkel, dat heeft ons geholpen met de keus?

Mijn jongste dochter is nu 8.5 maand en we hebben de maxi cosi 3 dagen geleden opgeruimd. Ze wilde er ook echt niet meer in. Ze zit nu gewoon in een autostoel groep 1 (officieel vanaf 9 maanden) We hebben de maxi cosi Ruby. Is niet draaibaar, wel een heerlijke stoel. Ze zit er goed in, 1000x beter dan de maxi cosi waar ze steeds uit probeerde te klimmen. Ze is wel 10 kilo, maar dus nog nét geen 9 maanden.. maar die 2 weken smokkelen we ;) 

Wij hebben onlangs een stoel gekocht van Maxicosi, het model Mica. 

Deze kun je 360 graden draaien, te gebruiken vanaf de geboorte en je kindje zou hier in kunnen zitten tot 104cm. 
Belangrijk is dat je je kindje op deze jonge leeftijd nog steeds in tegengestelde richting vervoerd. 

wij zijn er heel blij mee. Dure aanschaf maar met de komst van een tweede kindje vinden wij het zeker de moeite waard. Deze stoel neemt ook veel minder ruimte in beslag dan een oude stoel die we gratis hebben gekregen. 

En als ze met hun hoofd boven de rand van de maxi cosi uit komen, wordt hij idd te klein.. maar dat is pas als je kindje rond de 1 jaar is. Zo lang hielden mijn kinderen het niet uit hoor, in de maxi cosi... die waren er na 8/9 maanden helemaal klaar mee.
Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn serieus kinderen die met 14 maanden nog in een maxi cosi passen en dat ook gewoon nog prima vinden. Dan denk ik: Hoe dan?? Mijn kind wilde daar met 8 maanden al niet meer in, haha. 

Terug
Bovenaan