Autostoel achterwaarts plaatsen voorin de auto

<p>Ik ben op zoek naar een autostoel vanaf 6 maanden. Die je achterwaarts kunt plaatsen maar wel op de passagiers stoel. </p><p>Bestaan deze überhaupt? Deze moet dan met de gordel vast gezet kunnen worden.</p><p>Nu gebruik ik de maxi cosi maar dat wordt erg zwaar. </p><p>Iemand de oplossing ? </p>

Kijk anders op de ANWB autostoeltjestest. Daar staan er veel bij elkaar en ook of ze achterwaarts met een gordel te bevestigen zijn en hoe veilig ze zijn. 

Wij hebben een autostoel van het merk Recaro, die je kan draaien op het isofix-onderstel. Dus je kindje van vooruit of achteruit kijken. Wij zijn hier op uitgekomen omdat onze zoon ook al snel te groot was voor de maxi cosi, maar wij hem nog wel graag achterwaarts wilden vervoeren.   Wel hebben wij de stoel op de achterbank. Vraag me ook af of er überhaupt stoelen zijn die je op de passagiersstoel kan / mag bevestigen ivm airbags etc. 

Je hebt wel stoelen die je met gordel mag gebruiken voor in als je de airbag maar uit zet. Maar volgens mij zijn er geen stoelen vanaf 6 maanden de meeste zijn vanaf 9 maanden en 9 kg. Als je een draaistoel wil dan kan dat alleen met isofix en dat zit niet op de bij rijders stoel. Ze raden ook aan om een kindje tot 18 maanden achterwaarts te vervoeren. Ik vind zelf een kindje van 6 maanden nog wel erg jong voor een autostoel. Wij hebben een stoeltje met isofix van Römer die kan draaien deze is erg fijn maar mag vanaf 9 maanden. 

Mijn auto is een 2 deurs en achterin vervoeren is niet te doen, wel geprobeerd. Uiteraard is de airbag bij de passagiersstoel uitgeschakeld.
De dagelijkse auto heeft wel isofix is ook 4 deurs en daar hebben we ook de recaro stoel voor. 
Ik zal de anwb eens napluizen. Dank jullie wel 

Volgens mij bestaat dat niet. Is ook niet veilig. De autostoelen zitten dan vast op een bepaalde manier met de gordels. Dat lukt niet andersom.  6 maand is nog veel te gevaarlijk. Zijn die nekjes niet tegen bestand. Ik zou adviseren om de maxi corso cosi nog te blijven gebruiken. Is het veiligst voor je kindje. Ik weet dat het zwaar is maar het is wel veiliger. Misschien dat je als je het niet meer kan beuren je kindje eruit kan halen net als je ook bij een autostoel moet?   Ik heb met 13 maand pas een autostoel gekocht en deze kun je 90 graden draaien. Wat een uitvinding!  Echt superfijn. En zou ik je dan ook echt aanraden. Snap dat het een lastig  punt is door die 2 deuren... Succes! 

Terug
Bovenaan