Autostoel die meegroeit of maxi-cosi?

<p>Hallo,</p><p>Mijn vriend en ik verwachten in augustus ons eerste kindje. We zijn volop bezig met de babyuitzet waaronder ook het autostoeltje. Ons eerste idee was een autostoel te kopen die meegroeit. Zo heb ik de 'Maxi cosi, Emerald' gevonden. Heeft iemand hier ervaringen mee?</p><p>Hiernaast vragen we ons af of een vaste autostoel praktisch is tijdens 1ste levensjaar van baby. Hoe/waar draag je de baby (in) wanneer je bijvoorbeeld naar de winkel gaat, in de draagdoek/zak? </p><p>Alvast bedankt!</p>

Ik vind een vaste autostoel heel onhandig het eerste jaar haha. Heeeeeel vaak zal je kindje in de auto in slaap vallen, en dan?? Moet je je kindje elke keer wakker maken zodra je weer uit de auto gaat. De maxi cosi til je naar binnen en zo slaapt je kindje nog lekker verder in de maxi cosi. Ik vind dat juist zo makkelijk aan de maxi cosi...
En inderdaad, zodra je naar de winkel gaar etc moet je kindje weer uit de maxi cosi en overgezet worden in de draagdoek. Terwijl je een maxi cosi zo in de winkelwagen zet. En zeker een newborn slaapt heel veel, dus wordt je kindje elke keer half wakker en ben je zelf veel aan het sjouwen ermee. Heel onhandig denk ik.

Ik ben zwanger van de 3e, vind de maxi cosi heerlijk voor de eerste maanden. Wij hebben 'm 4.5 jaar terug gekocht voor ons 1e kindje en gaan 'm nu weer gebruiken voor de 3e. Hii ziet er nog perfect uit.
Na 8 a 9 maanden vonden ze de maxi cosi hier écht niet meer fijn (,mijn kinderen zijn est groot en groeiden er al snel uit) en toen gingen we over op een autostoel waar ze tot 3 jaar in kunnen (of langer) Vanaf 3 a 3.5 jaar gaan we naar een zitverhoger met rugleuning.

We zijn voor de maxi cosi pebble 360 gegaan met de bijbehorende isofix. Het leek ons bij nader inzien niet handig om de baby steeds pas in de auto te kunnen “installeren”. Bijvoorbeeld als het de lucht uit giet kun je met een losse maxi cosi binnen de kleine daar in leggen enzo en daarna zo in de auto klikken. Ook voor bijv het verlaten van het ziekenhuis leek het ons makkelijker om een losse maxi cosi te kopen. Tis alleen wel ff een investering zo ..?

Vooral in de winter is een vaste autostoel voor een kleintje niet fijn. Stoeltje wordt helemaal koud in de auto. Dan zou je je kindje eerst helemaal warm aan moeten kleden om naar de auto te gaan. Dan in de auto jas weer uit, want met jas aan in de auto wordt te warm. En zit je kindje de eerste minuten in een koud stoeltje. Dus ik vind een maxicosi met voetenzak wel een must. Als het buiten koud is rits je de zak dicht en in de auto kun je hem open klappen. Als je de auto uit gaan kun je de maxi cosi op je wandelwagen onderstel klikken.

Ooo ik was dolblij met de Maxi-Cosi en isofix. Zo makkelijk je kindje erin en eruit. Even snel op de kinderwagen klikken en de winkel in. Hup de auto weer ingeklikt en door.

Nu met 10 maanden pas over op een andere stoel. En ik mis de Maxi-Cosi nu al ? nu dus elke keer de hele kinderwagen opbouwen ☺️

Terug
Bovenaan