Autostoel met isofix nog steeds speling

<p>We hebben pas de volgende autostoel gekocht, een Joie I spin 360 E<br />Die wordt bevestigd met isofix. <br />Alle indicatoren staan op groen en we hebben alles uit het boekje gedaan, maar ik vind 'm toch wat losjes staan. Het is niet dat de autostoel los kan, maar als je eraan wiebelt rammelt 'ie wel. Is dat normaal?<br /><br />We hadden hiervoor een Maxicosi Pebble Plus met Family fix onderstel en die stond altijd muurvast, daar zat geen enkele speling in. </p>

Onze stoel van maxicosi heeft dat ook. Maar zit verder muurvast. De familyfix heeft die steunarm waardoor hij ook extra stevig op de grond vast staat. Ik moest er ook even aan wennen dat de nieuwe stoel losser lijkt te zitten.

Het voelt bij jou dus ook wat gammel? Ik moet daar echt even aan wennen ja. 
Deze heeft wel die poot die voor de bank op de grond staat. Ook daar staat de indicator op groen. 
Het is ook een rottijd dat je nu niet even ter controle bij de winkel kan laten zien. Je moet het allemaal maar online uitzoeken. Zucht...

Hier ook dat idee dat het losjes staat. Maar is echt stevig. Mocht er iets gebeuren, bijvoorbeeld een botsing, dan zit het vast én je hebt tegendruk van de extra steunpoot. Er kan echt niets losraken. (Als de indicatoren inderdaad op groen staan) maar ik snap je gedachte wel. Deze stoelen en isofix bases zijn door enorm strenge tests gegaan. Het mag echt niet verkocht worden als het niet veilig is.
Wij hebben trouwens ook een isofix base met stoel van Joie. Prima combi, heel blij mee.

Jullie berichtjes stellen me wel weer wat geruster. Dat het kennelijk zo hoort te voelen. Ik ga morgen nog eens even goed naar de installatie kijken.

Terug
Bovenaan