Autostoel stress!

<p>Hoi dames! <br />Ik ben mij aan het verdiepen in de wereld van autostoeltjes, er is zooooooveel keuze. Aanraders zijn welkom! <br /><br /></p><p>mijn eisen: 360graden draaibaar, isofix, en tot 36kilo<br /><br />Nu zijn er stoeltjes van bekende namen voor 400 euro te koop, en stoeltjes van Duitse of Belgische namen voor nog geen 200 euro, met naar mijn idee dezelfde kwaliteiten..</p><p> </p><p>wat is wijsheid? Voor een Nederlandse bekende naam gaan en dus op een belachelijk dure autostoel uitkomen, of gokken op een minder bekende naam en hopen dat die net zo comfortable is?</p><p>help dames! </p>

Kijk anders op de site van de anwb, autostoeltjes test najaar 2019. Daar vergelijken ze veel stoeltjes. Zo hebben wij ook onze keuzes gemaakt. Prijs zegt inderdaad niet alles.

Hi, 
ben je al in de winkel geweest voor advies? 

Een stoel tot 36 kilo heeft een breder zitvlak, waardoor je kindje als het klein is niet zo stevig vast zit. Bij een zijwaartse aanrijding kan hij/zij dus in het stoeltje heen en weer schuiven. Vaak heeft zo’n stoel wel een verkleiner maar is die niet passend genoeg bij het kleine kontje. 
De zitting van Maxicosi valt over het algemeen kleiner uit dan van andere merken. Dus bij een Maxicosi groep 1 autostoel kan je kindje er tot ongeveer 3 jaar in zitten. De andere merken vaak tot 4 jaar. 
er zit ook nog verschil in de kwaliteit van de stoelen. Til ze eens op, dan voel je het al. ‘Huismerk’ stoelen zijn hol van binnen en hebben dus geen kreukelzone. Merkstoelen vaak wel en zijn daardoor dus zwaarder. 

alle isofix autostoelen hebben een derde verankeringspunt. Een top theter of steunpoot. Heb je een top theter aansluiting in de auto? Dat maakt de keus ook alweer anders. 
als je een goede veilige auto hebt hoef je echt niet het aller duurste stoeltje aan te schaffen. Maar als je een klein gebakje hebt zoals dat wel eens genoemd word, zal ik persoonlijk sneller neigen naar een betere(en daardoor duurdere) stoel. 
wij hebben gekozen voor een Römer dualfix. En onze dochter zit erin als de koningin. En in de tweede auto een Maxicosi Tobi. 

ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Wij hebben oo de anwb site gekeken en consumentenbond en de beste gekocht. Veiligheid voor alles. Op een auto stoel besparen we niet. Maar als de goedkopere de zelfde qauliteiten heeft als de duurdere kies ik voor de goedkopere.

Hai Wolkjes! 
ben inderdaad al in de babywinkels geweest en hier word natuurlijk de duurste en nieuwste aangeraden, de joie ispin 360, wie al mijn eisen ook heeft plus goed scoort bij verschillende testen. 
het is niet zo dat ze vanaf geboorte erin komt, ze is ondertussen al 5 maand en 7,5 kilo. En wil hem met ongeveer 2 maanden gaan gebruiken.
vind het zo moeilijk om te kiezen omdat er verschillende b-merken zijn wie aan precies dezelfde dingen voldoen als het nieuwste bekende autostoeltje maar de helft scheelt in prijs. Ik ga zeker even kijken naar hoe zwaar die is dat is een hele goeie tip! 

en inderdaad veiligheid natuurlijk boven alles, maar zou onzin zijn als je alleen voor de naam al 150 euro betaald dus probeer het even goed uit te zoeken ?

Dat ben ik met je eens. De duurste hoeft niet altijd de beste te zijn. 

Wel grappig dat ze juist de joie aan je adviseren, de verkoopster zei tegen ons dat die dus niet zo goed was... wij hebben bewust in meerdere winkels info gevraagd om een goed beeld te krijgen. Want onoverzichtelijk is het zeker! 
Wij kregen trouwens ook te horen dat zo lang mogelijk in de groep 0 stoel de meest veilige optie is. Daarom zijn we met 9 maand over gestapt.
onthou dat alle in Nederland verkochte stoelen moeten voldoen aan strenge testen. Er is dus geen slechte autostoel. Hooguit een veiligere optie dan...

Terug
Bovenaan