Autostoel-vraagje!

Hallo,

Ik heb even een vraagje; onze oudste dame Isis nu 2 jaar en bijna 8 maanden, maar is een flinke meid. Ze weegt tussen de 15 en 16 kilo en is (schat ik) zo'n kleine 95 cm lang.  Onze jongste dochter Nika is inmiddels toe aan een nieuwe autostoel, want die knalt bijna uit de maxi-cosi (en mama sjouwt zich een breuk).

Nu was een vriendin van me helemaal verbaasd dat wij voor Nika een nieuwe autostoel gingen kopen, want zij ging ervan uit dat Isis door zou gaan naar een nieuwe autostoel (groep 2/3) en dat Nika in de oude stoel van Isis zou gaan. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat dit niet zou kunnen, omdat  Isis hiervoor nog te jong zou zijn. Maar mijn vriendin vertelde dat het om de lengte van het kind gaat, en als het kind met de bovenkant van zijn/haar hoofd boven de stoel uitkomt, dat het dan tijd is voor een volgend model stoel. Klopt dit? De bovenkant van Isis' hoofd is nu gelijk met de bovenkant van de autostoel.

Zijn er van jullie al kindjes van Isis' leeftijd die in een volgende groep autostoel zitten? En zo ja, welk merk/type kunnen jullie me aanraden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Hallo Myrna,
Milan zit al heel lang in de opvolger. Hij was qua gewicht al echt toe aan een andere stoel. Hij zat als een marsmannetje in het andere stoeltje van Maxicosi. Wij hebben wel de maxicosi Rodi XR gekocht want deze heeft nog een ligstand. Hij zat er met zijn kilo's en lengte echt goed in. De leeftijden doen er eigenlijk niet zo toe. Dit hebben wij bij een aantal speciaalzaken nagevraagd en deze adviseerden om gewoon te kijken hoe hij in de opvolger zou zitten....
En dat gaat echt heel goed...

Groetjes

Julian heeft al maanden (ik schat een half jaar) de opvolger. Ik heb hem destijds gekocht omdat wij 2 auto's hebben en we steeds dat ene stoeltje aan het overzetten waren. Bij Prenatal heeft hij proefgezeten in een showmodel en hij paste er al heel goed in.
Het is zo een:

En het gaat heel goed. Ik zou idd zo een voor Isis aanschaffen, zodat Nika in de eerste autostoel kan.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Myrna,

Dean zit ook al heel lang in de "grote" stoel. Nog voordat hij 2 jaar was. Ook wij hebben de Maxi-Cosi Rodi XR omdat deze nog een ligstand heeft (en nooit gebruiken, hahaha). Je moet uitgaan van de lengte van je kind. Dean groeide uit de Priori dus hebben we hem in de grotere stoel gezet. Hij zit er nog steeds prima in.

Groetjes,
Nelly.

Ik wacht nog even ermee tot na Enzo zijn 3e verjaardag. Ik denk dat ik rond de kerst een nieuwe stoel ga kopen.
Maar ik heb al research gedaan en bij Prenatal en ik kom ook uit op de Maxi-Cosi. Die ziet en jofel uit en confortabel en voor een redelijk fatsoenlijke prijs (ik geloof 129 euro).
Enzo is 13,5 kilo, dus nog een beetje te klein ervoor.

succes ermee

liefs
di silva

Hoi,

Jamie zit ook al vanaf vorig jaar in de vervolgstoel. Ook wij hebben de Rodi XR. De tobi was stuk gegaan en ik vond het zonde om nog zo'n zelfde te kopen. Dus hier al vanaf dat hij nog geen 2 was in de grote stoel. Het gaat helemaal super en hij zit er heerlijk in. Wij gebruiken wel nog regelmatig de ligstand. Ook omdat wij regelmatig meer als 2 uur moeten rijden.

Ons gaven ze ook het advies om naar de lengte te kijken en naar hoe hij erin  zit. Leeftijd is neit zo heel erg belangrijk.

Groetjes Natasja

ja ik had ook zo iets van iris zit voor geen meter meer met die riemen in die stoel. heb voorige week de riemen er uit gehaal en de hoofdsteun verzet. ze zit nu perfect er in. ze is 96 cm en weegt 14 kilo.
kwa lengte zit ze nu beter in de omgebouwde stoel. wij hebben er een van 9 maanden tot 12 jaar. die je om kunt bouwen
wat we nu dus hebben gedaan.
groeten petra

Okee, bedankt voor jullie reacties! Nou, ik denk dat we dan toch echt maar eens met Isis gaan "passen" in de winkel, want het lijkt me duidelijk dat ze naar een grotere stoel kan. Ik heb er natuurlijk de afgelopen dagen op gelet, en ze zit inderdaad met haar hoofd net iets boven de rand uit, en de gordels gaan inderdaad al tijden érg lastig dicht. Nu, met een spijkerjekkie, gaat het wel maar met haar winterjas aan was het bijna niet meer te doen!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, wat is het toch handig om door middel van dit forum een "vraagbaak" te hebben!

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Terug
Bovenaan