Autostoel

Hoi allemaal,

Is iemand bekend met de “maxi cosi titan autostoel”? Ik heb deze autostoel gebruikt vanaf 1,5 jaar bij mijn oudste zoon. Nu zag ik dat deze autostoel al te gebruiken is vanaf 9 maand oud. Toch vraag ik mij af, je mag een baby toch pas vanaf ongeveer 1,5 voorwaarts vervoeren?
De autostoel is 90 graden draaibaar en niet 180 graden.
Hij kan dus alleen voorwaarts vervoerd worden, toch staat er op dat hij vanaf 9 maand gebruikt kan worden. Heeft iemand een idee hoe dit dan gebruikt moet worden?

Alvast bedankt

Gewoon voorwaarts! Tot 15 maanden achterwaarts is een ADVIES, geen verplichting. Het wordt aangeraden, maar MOET niet.

Wij hebben een autostoel die niet draaibaar is, beide kinderen zaten vanaf 9 maanden voorwaarts. Ben wel eens gestopt bij een controle door de politie, maar het was prima dat m'n dochter (toen 10 maanden) voorwaarts vervoerd werd, het mag namelijk gewoon!

Tot 15 mnd achteruit is een advies, tenzij je een stoel hebt die dat kan. Dan is het verplicht. En dat is natuurlijk niet voor niks. Het is wel bewezen veiliger. Maar als jouw stoel het niet kan, ben je niet verplicht om een nieuwe stoel te kopen die dat wel kan. 

Terug
Bovenaan