autostoel

Hallo allemaal,

mijn zoontje is nu 4,5 maand en weegt naar schatting al zo'n 8,5 kilo, best zwaar om te tillen als hij in de maxicosi ligt. Wie heeft er al ervaring om je kindje in een autostoel te zetten. Uiteraard wel nog in de lig stand, maar maakt het iets uit of hij op zo'n jonge leeftijd met zo'n gewicht in de rijrichtig ligt?
 
Er zijn autostoeltjes waar ze vanaf 7 kilo in mogen. Maar ze moeten tot 9 maanden denk ik, tegen de rijrichting in gezet worden owv het nek en rugwervels bij een eventueel ongeluk
 
wel erg jong hoor, is hij wel sterk in zijn rug, kan hij al recht zitten? Als hij het niet kan zou ik het echt nog niet doen. Wat je wel kan doen, deed ik ook toen ons kind zwaarder werd, liet de maxi cosi in de auto staan en haalde alleen hem eruit en droeg hem weer naar binnen toe.
 
Echt pas vanaf 9 maanden hoor. Het gaat niet alleen om goed kunnen zitten (want veel kleintjes kunnen dat al met 6 maanden). De ligstand op z'on stoel is ook niet te vergelijken met de maxicosi.
 
Je kunt je kindje ook uit de maxicosi halen ipv alles eruit tillen. Dat is een stukje lichter. En bij een autostoel werkt het ook op die manier.
Onze jongen was ook behoorlijk zwaar en groot, maar we hebben toch maar gewacht tot ca 8 a 9 maanden. Tot hij groot en sterk genoeg was en niet meer in de maxicosi mocht.
 
Wij hebben die vraag gesteld aan de ANWB op de autorai, deze verzekerde ons dat het het veiligst is om je kind in de maxicosi te laten zitten totdat zijn of haar hoofdje boven de maxi uitkomt, dan pas gaan overstappen op een autostoeltje. Deze meneer zei dat dit ongeveer met de leeftijd van een maand of 9 cq 10 pas aan de orde is.

Groetjes Diana mv Lars (4,5 mnd)
 
Terug
Bovenaan