autostoel

hallo,

ik vroeg me af vanaf wanneer ze eindelijk in een autostoeltje mogen,   mijn zoontje is 7 mnd en kan goed zitten en ik sjouw me een breuk aan die maxi cosi. hij is ruim 8 kilo.

bedankt

denise
 
hallo,

ik ben ongeveer een maand terug ook gaan kijken naar een andere autostoel.
er werd gezegt dat het kindje 9 kilo of 9 maanden moet zijn.

mijn dochter was net  7 1/2  maanden en toen was ze ruim 9 kilo.
ik   heb haar toen in de andere autostoel gezet maar wel in de lig stand.

volgens mij wordt er ook gezegd als het hoofd van je kindje 1 cm boven de maxi cosi uit steekt mag je ook overstappen. dan zou het niet meer veilig zijn.

je kan zelf ook even na vragen bij een speciaal zaak.

gr henny
 
hoi,

ze hebben mij verteld dat als het hoofdje van je kindje boven  de bovenste rand uitsteekt dat je dan een autostoel mag gaan gebruiken.
maar je kan ook de maxi-cosi in de auto laten staan. dat deed een vriendin van ons ook toen het haast niet meer te tillen was.

groetjes sam
 
Hoi,

Ruben wordt 14 november 7 maanden en ik heb hem sinds vorige week in de gewone autostoel, wel in de ligstand hoor.  Maar hij is wel al 77 cm en heeft een gewicht van bijna 10 kilo.  Ik denk dat het per kindje ook verschillend is, Ruben is erg groot voor zijn leeftijd, hij moet zijn beentjes helemaal intrekken als de maxi-cosi in de auto staat. Als je een kleiner kindje hebt, zou ik hem nog even wat langer in de maxi-cosi doen.

Groetjes Daniella
 
Hallo,

Mijn dochter van 7.1/2 maand zit inmiddels ruim  3 weken in een autostoeltje. Ze voelt zich daar als een koninginnetje en kan goed alles zien. Ik heb niet gekeken naar wanneer het mag, maar ben gewoon op mijn gevoel afgegaan. Donna wilde niet meer in de Maxi cosi en kon al minimaal 1/2 uur achter elkaar alleen zitten. Net een week eerder dan het autostoeltje ben ik ook begonnen met de wandelwagen i.p.v. de maxi cosi op het onderstel.

Groetjes,
Jessica (Donna 10-04-2005)
 
hoi

Vanaf 1 januari gaan er nieuwe regels gelden voor vervoer van kinderen: op de site  van verkeerenwaterstaat.nl   staat alle informatie hierover.
Hier staat ook dat kinderen tot 9 kilo in een groep 0 of 0+ (dus maxicosi) vervoerd moeten worden. Vanaf 9 kilo mogen ze in groep 1 stoeltje.
Ik liet toen de kinderen te zwaar ook de maxicosi in de auto staan.

groeten
Melanie
 
Hallo,

Onze zoon was bijna 7 maanden en 8,8kg. toen we hem in een gewone autostoel deden. Hij was te lang, maar ook te breedt!! Hij zat als een soort rolmops in de stoel geklemt. Het was gewoon zielig en hij vond autorijden niet leuk meer. Het was steeds brullen als hij in de maxi-cosi moest. Vanwege zijn gewicht droegen lieten we de maxi-cosi in de auto staan, maar toen hij te groot werd onden we niet anders meer.

Groetjes,
Winnie
 
Terug
Bovenaan