autostoel

hallo moeders ,

ik heb een vraag als ej geen autostoeltje in je auto hebt en je gaat toch met de auto weg kan je dan een bekeuring krijgen?
ik heb namelijk gehoord dat het alleen verplicht is om je kind erin te zetten als je er 1 hebt in de auto.

(ik heb er 1 hoor)

gr.sandra
 
Hoi Sandra,

Nou reken er maar op dat je een flinke bekeuring krijgt!
Als je een beetje pech hebt en je treft een hele felle agent(te) dan is het flink raak.

Volgens mij is het ook verplicht om je kind in een stoeltje te zetten.
Van 0 tot 9mnd in de maxicosi en daarna moet hij of zij in een autostoeltje.

Groetjes
 
Volgens mij is het inderdaad verplicht. Je bent ook verplicht om achterin gordels te dragen en zolang een kind daar niet in kan, moet hij/zij vervoerd worden in een kinderstoel. Zou ook gekkenwerk zijn als je het niet doet. Je kunt op een klein stukje al enorme brokken maken en dan is het toch veeel veiliger als je kind in een autostoel zit. Ik heb zelf een zwaar ongeluk gehad, waarbij ik er levend vanaf ben gekomen doordat ik in de gordels zat. Ik ben dus erg gefocussed op gordels, autostoeltjes en veiligheid....
 
Hoi ,

Ja ik was erg nieuwsgieirg en heb het verder op internet op gezocht volgens de wet artikel 59 is het dus niet verplicht.
Kinderen van 0-3 jaar achterin hoeven niet in een autostoel als die niet in de auto zit en ook niet in de gordel , ze mogen niet voorin.
3-12 moeten ze achterin in de gordel maar hoeft ook niet in zitje.
er staat wel bij artikel 59 dat het uiteraard niet verstandig is(nee snapt mijn neus ook wel)
Diegene die dat tegen mij had gezegd had dus toch gelijk , vreemd
 
Wel even opletten, want vanaf 1 januari 2006 veranderd de wet.
Kinderen moeten dan tot 12 jaar of 1.35 lengte verplicht in een stoeltje!
Als je dan geen gordels in je auto hebt, mag je helemaal geen kinderen meer vervoeren.

Ik ging nl. informeren bij de babywinkel omdat onze jongste bijna uit de maxi cosi is gegroeid. Daar werd mij aangeraden voor de oudste een nieuw stoeltje te kopen (voor 3-12   jaar) en de jongste in het oude stoeltje (van 9 maanden tot 4 jaar) te doen.


 
Terug
Bovenaan