autostoel

hoi,

ik moet binnen kort een autostoeltje aanschaffen voor mijn zoontje van 9 maanden.
ik wil graag weten of iemand nog wat tips heeft voor dat ik een autostoeltje ga kopen.

ik neem mijn zoontje natuurlijk mee naar de winkel en kijk in welke autostoeltje hij goed zit.

maar welke autostoeltje is handig en veilig in  de praktijk. zoals beenruimte. je kind in en uit de auto halen.   autostoel goed stevig vast maken enz. enz.

ik heb ergens gelezen dat een autostoel erg lastig was met je kind in de stoel te zetten en er weer uit te halen maar weet het merk niet meer.
 
wij rijden in een mercedes en een volkswagen bora.

groetjes melek
 
Hoi,
Wij hebben de Romer King met isofix met zit-, rust- en slaapstand. Bevalt ons prima en is ook te gebruiken in auto's zonder isofix. Volgens mij heeft de VW dat ook (onze Touran wel). Makkelijk in en uit de auto te zetten. Ook met de gordel-bevestiging in een andere auto geen probleem. Zie ook de autostoeltjes test van de ANWB, een tijdje geleden gepubliceerd.
Onze zoon is met 11,5 maanden over gegaan van maxi cosi naar autostoel. Hij sliep graag in de auto. We gingen toen hij 11 mnd was nog op vakantie met de auto naar Frankrijk en wilden de veilige positie van de maxi cosi graag nog eventjes behouden. Bij een botsing is deze gewoon veiliger met betrekking tot nek-letstel dan een autostoel in verband met  de blik-richting. Zo lang het nog ging in de mc, hebben we dit aangehouden. Toen hij 11,5 mnd was, was hij er aan toe om onderweg meer te zien. In principe paste hij nog wél in de mc, het hoofdje kwam er nog niet bovenuit.
De eerste keer zat hij  als een koning in zijn Romer King!!
Veel succes met een keuze!
 
Hallo,

Wij hebben ook een Romer. Wij vonden die praktischer met verplaatsen van de ene in de andere auto. Daarnaast vonden wij hem praktischer bij het verstellen in slaapstand ed.
Onze kleine meid van bijna 3 zit inmiddels als een prinsesje in haar Romer Kid 06.
Ook weer een Romer. Wat waren we blij dat we onze auto bij ons hadden om de stoel te "passen". De Maxi Cosi bleek niet passen met de onderplaat tussen rugleuning en zitting. De zitting van onze Renault Scenic loopt namelijk iets omhoog. Daarnaast was de MC recht aan de achterkant van de rugleuning en dat past ook niet.
De Romer past wel perfect.
Ons advies: qua veiligheid zijn ze allebei goed maar kijk welke het beste in je auto past.
Dan krijg je de optimale veiligheid.
 
hallo,

bedankt voor jullie reactie, heb nog verder gekeken en romer is inderdaad i van de beste, maar ik las laatst op internet dat de kinderen hun gordels zelf los konden maken,
is dat bu jullie ook het geval

groetjes melek
 
hallo,

onze dochter van bijna 3 krijgt dat niet voor elkaar. Je moet best veel kracht zetten om hem los te drukken.
Ook bij haar opvolgstoel römer kid, die met de gewone gordel vastzit overhaar heen, krijgt ze het niet voor elkaar.
 
hoi,

lucas van 2,5 jaar maakt ook zelf zijn gordel los. heeft al een keer flink ruzie met me gehad in de auto, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. nu heb ik dus de gordels binnense buiten gedraaid, dus de knop om open te maken zit op zijn buik. zelf kan ik de gordel wel open doen, maar lucas krijgt het niet meer voor elkaar.

misschien een tip als je kind de gordels open kan maken.

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan