autostoel

A

Anoniem

Guest
Onze dochter van 8 mnd zit zowat opgepropt in haar maxi cosi, wanneer mag ze in de grotere autostoel. Ik dacht altijd vanaf 9 maanden maar nu lees ik bij de tekst van de ANWB testen vanaf 1 jaar !

En iemand nog tips voor een goede stoel ?

Naar mijn weten mag je kindje daar in als ze 9 kilo weegt.
Wij hebben een MaxiCosi Priori (is al een wat ouder model, maar mijn dochter heeft er ook al ingezeten) en dat is een prima stoel. Voor in mijn auto (ik maak alleen maar korte ritjes en niet zo vaak) hebben we er één gekocht bij de Praxis. Ook die bevalt prima.

Succes met kiezen,
Karin

PS: als je kindje met zijn/haar hoofdje (even niet onthouden) boven de Maxicosi uitkomt, dan is de Maxicosi niet meer veilig.

Hoi, volgens mij mag het vanaf 9mnd en 13kg.
Maar dit zijn maar richtlijnen hoor.
Ik zou idd voor een autostoel gaan kijken, want als het kindje er met het hoofde boven uit steekt, is hij idd niet meer veilig.
Wij hebben de Maxi-Cosi SPS Bjorn glf ik.

Groetjes Debby.

Hoi,

wij hebben een autostoeltje van Römer King. Dat is al jaren een merk wat steeds als meest veilig uit de testen komt. Daarom hebben we hem gekocht. Zelf hebben we geen aouto, maar als we weg gaan huren we er een of als we met anderen meerijden wil ik gewoo n het allerveiligste voor mijn kinderen. je kan zelf nog zo voorzichtig zijn, maar een ander kan een keer niet voorzichtig zijn en dan wil ik voor mezelf zeker weten dat we alles gedaan hebben voor de veiligheid.

Groetjes van marloes

Hoi Miekke,

Wij hadden idd hetzelfde, onze dochter is redelijk lang en hing al een tijdje met haar benen een eind uit de maxi cosi. Ondertussen ook al een redelijk gewicht aan je arm en ik prompt een overbelaste tennisarm en mocht zo min mogelijk tillen vd dokter (handig...). Dus op zoek naar 2 autostoeltjes. Voor mij een maxi cosi tobi (gekocht bij een magazijnopruiming voor € 159) en een maxi cosi priori voor bij mijn man in de auto (gekocht via internet aanbieding voor € 99. In beide stoeltjes zit ze prima en ja, vanaf
9 kg en/of 9 maand mogen ze erin zitten,  en niet vanaf pas 13kg zoals hierboven een keertje staat, dat is het max. gewicht voor de maxi cosi cabrio die je nu hebt nl. En idd als het hoofdje boven die rand uitkomt is die niet meer veilig. Beide stoeltjes die we nu hebben bevallen goed, de ene heeft weer voordelen en de andere weer andere, maar beiden prima.

groetjes
xx Roos xx

Het is inderdaad vanaf 9kg met adviesleeftijd 9 maanden.

Onze zoon is enorm, hij zit boven alle curves!!!!! Hij is nu 9 maanden en 81cm en een ruime 11kg. En hij stak met 6  maanden al boven de maxi-cosi uit. Toen stonden voor een dillema, wat doe je? Motorisch is hij niet zo snel, goed zitten deed hij toen nog niet. Maar hij was al wel 9kg, dus zou in het opvolgautostoeltje mogen. We hebben er toen voor gekozen om hem nog even in de maxicosi te houden ookal stak hij er bovenuit. In het opvolgautostoeltje zakte hij namelijk zo in elkaar dat het ook niet veilig zat, zelfs in slaapstand. Gelukkig rijden we niet veel auto met hem, dat was wel fijn. Pas  toen  hij ruim 7 maanden was hebben we hem overgedaan in het opvolgautostoeltje. Hij zat toen beter en hield het ook vol.  

Succes ermee, maar 8 maanden moet echt  geen punt zijn!  

mijn zoontje zat met 6 maanden al in een autostoeltje, hij vond het geweldig!!
kon tenminste goed zien wat er buiten gebeurde!

hij was ook zijn maxicosie ontgroeid... nou van het consultatiebureautje hier mocht hij er gewoon in!

Terug
Bovenaan