autostoel

Dag,

Onze zoon is nu bijna 8,5 mnd oud en we zijn ons aan het orienteren voor een autostoel
Nu hebben wij 2 auto's... Luxe, ik weet het... En nou willen wij 2 stoelen kopen omdat we anders dagelijks de stoel eruit en erin moeten zetten...
We zitten te denken aan een Romer kingplus in de auto waar hij het meeste in vervoerd wordt en een maxicosi priori sps in de andere.
Hebben jullie ervaringen met deze autostoelen?

Graag hoor ik jullie meningen.
Sandra
 
Hoi Sandra,

Wij hebben de maxicosi priori sps. Een hele fijne autostoel. Makkelijk in en uit de auto te halen, wij hebben ook 2 auto's en maar 1 auto stoel omdat ik meestal we ga met de kinderen. De prijs kwaliteit verhouding is prima. Wij hebben bij baby-dump in Roosendaal gekocht (€ 100). De lig en zit standen zijn makkelijk de veranderen, zelf als je aan het autorijden bent!

Groetjes,

Miriam
 
Wij hebben de Ellermeyer stoel.
http://www.kinderveiligheid.nl/produkten.php?cat=1
Deze stoel zit het kindje andersom in de auto, net als de maxicosi. Aangezien dit toch echt de veiligste methode is van vervoeren tot min, 2.5 jaar.
Op deze site staat een linkje naar de ANWB waarop testen staan met Crashtestdummies erg indrukwekkend vond ik.
Wij hebben daar een Isofix variant van, zou je ook kunnen doen dan hoef je slechts een extra beugel inde andere auto te plaatsen (± 100 euro)en de stoel klik je in twee tellen van de een naar de andere auto.
Er wordt (te) weinig reclame gemaakt over deze stoelen vind ik persoonlijk.
Maar de test van de ANWB staat de BESAFE izi (zelfde firma) geeft alleen het comfort als minpuntje; want het kindje zou minder zien..
Dikke buhl*** want het is net als in de trein: of je nu voor of achteruit rijd je ziet evenveel alleen wat later :) Wij hebben een Touran en daarbij ziet hij ook veel door de achterruit merk ik, hij ziet vaak vrachtwagens die ik alleen in de spiegel zie!

Prijsverschil met de Maxicosi en Römer vond ik nihil zeker in vergelijking met de veiligheid. Ik geloof dat ik iets van 350 euro heb betaald.
En dit is een volledig metalen frame wat bij de anderen kunstof is en je na 6 jaar weer moet vervangen! Als je een groter gezin wilt dan 2 kindjes "hang" je dus al...

Als je hier meer over wilt weten, ik ben het oerwoud van alle info al doorgegaan met deze stoelen (verschil van de Besafe en de Ellermeyer zelf is nogal verwarrend) dus wil je met alle plezier uitleg geven.

Succes met je keuze!

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Het is id veiliger om je kind achterste voren te vervoeren dat wist ik. Ik vind alleen het prijsverschil wel erg groot. De romer koop ik op dit moment in de aanbieding voor 179,-.
Wat betreft de 2 stoeltjes.. Ik breng onze zoon naar de creche en mijn man haalt hem weer op, dit betekent dat we dan de stoel uit de auto moeten halen en op de creche moeten parkeren zodat mijn man hem weer mee kan nemen. Lijkt me erg lastig.
We moeten nog maar even zien wat we doen. We hebben wel besloten om eerst eens 1 stoel te kopen en ik denk dat het de romer king plus wordt...

Groetjes Sandra
 
Ik heb drie stuks (ook een voor mijn ouders) van de Riori XP. Ideale stoel. Voor mijn dochter (nu 4) heb ik de opvolger van Römer, maar daar ben ik toch minder tevreden over. Bij de Römer stoelen zit de stpf wat losser gespannen, en ze zit regelmatig op een kreukel. Is zomers met blote beentjes niet echt fijn. Als je toevallig in de buurt van Breda/Tilburg woont kun je eventueel mijn derde stoeltje wel overnemen. Alleen Iris heeft er in Hoofddorp een keer of tien in gezeten bij mijn ouders, maar dat zal niet meer voorkomen nu wij verhuisd zijn naar Brabant....
 
Hoihoi,

Kijk anders voor een tweede stoel eens in de omgeving. Hebben wij ook gedaan. Via de buren een tweede stoel overgenomen voor in de andere auto. Je weet dan zeker dat er niet iets mee is gebeurd (want het zijn bekenden) en zo hadden we voor een prikkie een tweede stoel. Maxi cosi hebben we wel altijd maar 1 gehad.

Groetjes,
Jo

Ps. wij hebben het isofix systeem van Romer, maar wil je dat dan moet je alsnog de hele stoel uit de auto halen want bij onze stoel zit het isofix systeem aan de stoel vast. Tegenwoordig heb je een ander isofix systeem en dan kan je maxi cosi en de tweede autostoel op 1 systeem klikken.
 
Ik heb de Römer Kingplus en ben zeeeer tevreden, echt een van de betere stoelen. We hebben alles naast elkaar geprobeerd, en kwamen toch op deze uit. Kindje erin zetten gaat makkelijk, sluiting werkt erg goed en krijgt hij (nog) niet open, dat gaat erg zwaar) Hij wurmt zich er (nog) niet tussen uit, zeker niet als je bij het dichtmaken de gordeltjes wat losser doet en zodra hij erin zit ze nog eens extra aan trekt.
Zit en lig stand gaat heel soepel, je kunt bwvs voor rood licht je kindje nog snel even in de ligstand zetten met een hand.
Hoofdsteun is in hoogte verstelbaar, dat is wel makkelijk want mijn zoon (10,5 mnd) is al 86 cm en moet dus nog wel even met deze stoel door.
Thomas is snel verveeld als hij steeds naar achteren moet kijken, hij wil wat zien dus.
Qua gewicht is hij lichter dan de Maxicosi en makkelijk van de ene in de andere auto over te zetten.
Isofix is bij deze niet eens nodig, hij zit zo vast in de gordels dat isofix totaal geen toegevoegde waarde heeft. Wij hebben ook geen bevestigingspunten voor isofix in de auto (moet men ook maar net hebben...:S k ga toch geen nieuwe auto ervoor kopen)

Bij ons moeten kinderwagens/buggys/maxicosi's in een spaciaal 'materiaalhok' achtergelaten worden, is dat er bij jullie niet? Daar kun je net zo goed je autostoel achter laten.
 
Terug
Bovenaan