autostoel

Ik heb een vraag, weet alleen niet of dit bij het goede onderwerp staat...

Mijn zoontje is 10 maanden en wordt aardig groot. Nou hoor ik van de één dat de kindjes zolang mogelijk in de maxicosi moeten zitten, tenzij hun hoofdje erover heen komt. Nu is dat nog niet het geval bij ons, maar die beentjes zitten bijna op de rand.

Nu met een winterjas en een voetenzak erin, zit hij (lijkt mij) ook minder prettig in de maxicosi.
Wanneer mag hij in een vervolg autostoel?

Van anderen hoor ik juist weer, dat wanneer de kindjes goed kunnen zitten, ze in een grotere mogen...

Wie kan helpen?
 
Het advies is zo lang mogelijk in de maxi-cosi, maar dat is natuurlijk leuk gezegd. Mijn zoon was ongeveer 9 a 10 maanden toen hij overging naar een autostoel. Niet omdat de maxi-cosi te klein was, maar omdat die gewoonweg véél te zwaar was geworden voor mij om te tillen en omdat mijn zoontje echt heel erg goed zat. Dus als je zoontje goed stevig zit en het voor jou prettiger is als hij in de autostoel gaat, dan moet je dat gewoon doen. Het scheelt een boel gezeul in ieder geval (op de arm is veel fijner dan zeulen met een maxi-cosi).
Mijn zoon vond het trouwens ook geweldig in de autostoel, want ineens kon hij naar buiten kijken en zo.
Succes!
 
Hoi linn1984

Mijn dochtertje is nu bijna 8 maanden.en 8,5 kg.
Haar voeten steken een stukje uit maar haar hoofd nog niet. Nu met winterjas is het idd iets krapper. Bij de autostoelen staat op internet vanaf 9 kg of 9 maanden, als ze goed kunnen zitten zelf ongeveer.
Wat ik verder gehoord heb is dat een maxicosi stukken veiliger is omdat ze ook tegen rijrichting in zitten. En het is handiger meenemen naar auto/huis toe. Anders loop je te zeulen met tas en kind op je arm.
Ik laat mijn dochtertje nog even in de maxi. Ze kan nog niet zelf gaan zitten maar als ze zit blijft ze wel zitten.

Succes
Groetjes Louke
 
Hahahaha
Ik lees net de reactie van Esk. Ik was al bezig met typen en daarna zag ik nog nog een reactie.
Lekker tegenstrijdig deze 2 reacties dus doe wat je hart je ingeeft. Misschien kan je het alvast proberen? Kijken hoe dat gaat. Zo niet dan laat je hem nog in de maxi, de autostoel heb je toch nodig dus dat is geen verkeerde aankoop.
Groetjes
 
wij gingen met just naar een babyzaak voor een autostoel toen hij ruim 5 mnden was.. hij was toen al ruim 8 kilo en ongeveer 70 cm. de maxi cosi was echt te klein, en hij zat helemaal klem erin. de mevrouw die ons hielp dacht dat meneer al 9 mnden was! zo groot is hij dus. zij adviseerde ook dat hij maar in een vervolg stoel ging, want een te kleine maxi cosi is ook niet gezond. wel de autostoel altijd in de ligstand zetten, zolang hij niet kan zitten. bij het CB zeiden ze ook nog, dat als je kindje erin zit en je kunt met je hand achter zn rug door, dat je er dan een opgerolde handdoek achter moet stoppen. anders hebben zn ruggenwervels niet genoeg steun. dus het kan best eerder !!
 
Onze dochter is net 11 maanden en is bij 9,5 maand in een autostoel gegaan. Hij staat nog wel in de liggende stand. Wij hebben haar erin gedaan omdat ze heel erg beweeglijk is en in de maxi cosi te weinig kon bewegen.
 
Ons zoontje is met 7,5 maand in de autostoel gegaan. Hij stak met zijn kruin er boven uit. Die wij hebben heeft wel dezelfde stand als de maxi-cosi. Dus daar hebben we hem ook opstaan vanwege de belasting op het ruggetje. Hij zit trouwens al wel, maar vind het zelf een prettigere gedachte.
 
hier het zelfde twijfel.... maar onze zoon is net 6 maanden en al wel ruim 9 kilo... en 70cm... dus ook weer vrij groot... nou past hij er wel in... allen in de breedte is het wat krap.... nu hebben we besloten om met de december aanbiddingen maar een vervelstoel te kopen,.. en dan kijken we wel per keer...
achterste voren is gewoon veiliger...

wij zijn wel al wezen kijken en ik moet zegen dat het denk ik ook afhangt van de stoel doe je koop... wand er waren ook stoelen van 9 kilo tot 6 jaar... nou vind ik dat dan wel heel erg... veel... wij gaan voor eentje tot 3 jaar... vind dat die dan beter past bij een jonge kind...
verder werd onze geadveerde om een met hoofd steun te nemen... daar dat die dan veiliger zouden zijn...

ook heb ik gehoord dat er opvolstoelen zijn die je achterstevoren in de auto kan doen... maar nog niet gevonden...

succes
 
Terug
Bovenaan