autostoeltje 9-18 kg

Hallo meiden,

Onze dochter is nu 9 maanden en we zijn aan het kijken naar een volgende autostoeltje. Nu vertelde de man van de Halfords dat bij de Maxi Cosi Tobi de autogordels helemaal om de stoel heen moeten en dat dat bij veel auto's niet goed past. Hebben jullie hier ervaring mee? Want bij mij moeder is het met de maxicosi cabrio al erg krap in de gordels, dus als de Tobi nog meer gordelruimte nodig heeft.
Wat voor stoeltjes hebben jullie gekocht? Wat is jullie ervaring? Prenatal was juist weer helemaal VOOR de Tobi, terwlijk de Halfords de Romer King zat te promoten.

groetjes Mieke
 
Hoi Mieke,

Na er een hele studie van te hebben gemaakt hebben wij hebben voor onze dochter (nu 9,5 mnd) de Römer King TS Plus gekocht.
Is door de consumentenbond bijna net zo veilig bevonden als de Maxi Cosy Toby.
Ik heb met name gekozen voor de Römer omdat het de enige stoel schijnt te zijn waarvan de bekleding in de wasmachine kan. Daarnaast kan je de zitting naar voren klappen waardoor je heel makkelijk de stoel in de auto kan bevestigen (ook bij minder ruimte, bijv. 3-deurs auto) en aangezien we 1,5 auto hebben en ik het stoeltje nog wel eens bij een vriendin in de auto zet om naar babyzwemmen te rijden. En je kan dan ook heel makkelijk traploos de gordel verstellen.
Ik heb hem bij Halfords gekocht, waren inderdaad heel lovend over de Römer. Maar ik had bovenstaande al uitgezocht en ging daarom speciaal naar Halfords.  Ze hadden de kleuren van vorig jaar in de aanbieding.(je kan ook kijken op kinderstoeltje.nl kan je  de verschillende stoelen  vergelijken en daar zijn ze nog iets goedkoper)
De maxi cosy priori was trouwens beste koop volgens de consumentenbond. Iets minder veilig maar nog wel goed, maar wel een stuk goedkoper. Wel weer moeilijke in de auto te zetten.
Het ligt er ook nog maar eens aan hoeveel ruimte de beurs biedt.
Succes!!

Groetjes,
Linda (moeder van Mirte)
 
Hoi Mieke,

Voor zover ik weet gaat de autogordel niet helemaal om het autostoeltje heen, maar gewoon achterlangs. Wat ik erg mooi vind van de nieuwe Tobi is dat de gordels van het stoeltje al helemaal goed naar voren staan. Het is altijd een gezoek om je kind in de gordels te krijgen als hij in het stoeltje is gaan zitten. Wij gebruiken de priori XP die wij 3 jaar geleden voor onze dochters gekocht hebben. Dat van die gordels  is een punt waar ik tegen aan liep en nu een goede vooruitgang vind. Ik heb de hoes van de priori gewassen, maar wel op de hand. Was als de dood dat het zou krimpen in de wasmachine. En ja, dan heb je toch wel een probleempje.
De website kinderstoeltje.nl is inderdaad een aanrader. En bij Prenatal krijg je op de 2e maandag van de maand bij besteding oven 25 euro  10% korting in de vorm van een cadeaubon.   Met uitzondering van acties en kortingen.

De Romer ken ik niet. Maar de stoel voor 3,5 jaar en ouder hebben wij wel van Romer gekocht. Maar ja, zover ben je nog niet en tegen die tijd hebben ze vast weer andere mooie dingen bedacht!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,

Wij hebben een Maxi Cosi Tobi en je moet idd de heupgordel om het stoeltje heen halen. Het lange stuk van de gordel gaan achterlangs in sleuven. Je kan dit stoeltje dus niet met alleen een heupgordel vast zetten. Wij hebben een Opel Vectra Station en daar past hij makkelijk in. Waarom vraag je anders niet of er iemand van de winkel meeloopt om te passen.

Groetjes
 
Hoi,

Wij hebben ook de Römer King. Hij kwam goed uit de testen van de ANWB. Net als de Maxi Cosi trouwens.  Inmiddels is de stoel 3 jaar oud. (en nog steeds het van het goede keermerk ECE 44-03)  Onze dochter (bijna 9 maanden)  zit er sinds een maand in.  Uit de testen van  de ANWB blijkt het nog steeds een goede keuze te zijn. Wij wonen dicht aan de grens. Römer is een duits merk, en daar dus goedkoper dan in Nederland. Misschien een tip voor diegenen die dicht bij de grens wonen.

Maar de tip van uitproberen in de auto is een goede. Een goede zaak laat je de stoel in de auto uitproberen. Er gaat dan gewoon iemand met je mee naar buiten. Die kan je dan gelijk laten zien hoe je hem veilig moet instaleren in je auto.

Succes met beslissen!
Groetjes, Cathy
 
hoi


Ik heb via babywalz een autostoel besteld(sorry weeet het merk even niet meer)en deze was van baby negen maanden tot 12 jaar te gebruiken(zit een zit verhoger bij)en bij ons moeten de gordels achterlangs maar ze zit nog wel vast met   een gordeltje in haar stoeltje die je ook in verschillende standen kunt zetten.plus deze kan ook nog in slaapstand.Allles in een en niet echt overdereven duur geloof iets van 150 euro maar dan ben je er wel vanaf tot 12 jaar.Zou gewoon eens naar babywalz.nl gaan.daar staan er zoveel op en makkelijk te bestellen en leveren.succes groetjes wendy
 
Ik herken het probleem.

Ik heb een Daewoo Matiz dus één van de kleinste autootjes en dus vrij korte gordels.
Maar de Maxi Cosi Tobi past gewoon op de achterbank. Het past precies, ze hadden niet korter moeten zijn. Maar het plaatsen is geen probleem. En het is een heel veilig stoeltje en zeer makkelijk in gebruik. Wat wij merken is dat onze zoon vooral de hoogte erg prettig vind. Hij kon direct al goed meekijken naar buiten.

Succes met de uiteindelijke keuze!

groet,
Jinny
 
oh ja, nog even dit:

Wij mochten de stoel terugbrengen als hij niet in mijn auto pastte, wat ik een logische garantie vond.

En de reden waarom ik de stoel   zo veilig vind is omdat je je kind er bijna niet fout in kan plaatsen. Wanneer je de band aantrekt verschijnt er namelijk een groen of rood streepje op de gordel. Rood is dat de band nog niet goed genoeg is aangetrokken, bij groen wel. Het is namelijk zo dat bleek dat veel kinderen te los in de banden zaten. Maxi Cosi heeft dit naar mijn idee fantastisch opgelost. Ook zijn de banden heel makkelijk in hoogte te verstellen. Er gaat trouwens een band achterlangs, vast te zetten met twee klemmen, en een band voorlangs, die je vaster zet door een hendel omhoog te halen.
En we vonden hem ook mooier dan de Römer. Voor ons dus de perfecte stoel!

groet,
Jinny
 
Terug
Bovenaan