Autostoeltje groep 1; ervaringen?

Hoi,

wij zijn op zoek naar een autostoeltje uit groep 1 (vanaf 9 maanden, het vervolg op de maxi cosi zeg maar). Tot nu toe gebruiken we de Mutsy Traveller. Die bevalt erg goed maar wordt nu te klein.
In de babyzaken zie je overal de stoeltjes van Maxi Cosi. Zijn dit nou echt de enige goede stoeltjes? Niet dat ik per sé geen Maxi Cosi wil, maar ik wil wel graag wat meer keus.
Ik zoek een stoeltje dat, uiteraard, veilig is, makkelijk schoon te houden en dat je wat onderuit kan zetten zodat je kindje niet constant rechtop hoeft te zitten.  

Groetjes,
Margrethe
 
Hoi Margrethe,

Wij hebben de Römer King TS plus. Door de consumentenbond als goed beoordeelt. (Net zoals de Maxi cosy Toby en de Maxi Cosy priory)
De bekleding mag in de wasmachine (volgens mij bij de andere stoeltjes niet)
De rugleuning kan je naar voren klappen wat handig is voor het plaatsen van de stoel in de auto en je kan dan aan de achterkant van de rugleuning de hoogte van de gordels heel makkelijk traploos in 7 hoogtes verstellen. Als je de rugleuning terugklapt spant ie de autogordel nog eens extra aan waardoor het stoeltje muurvast zit. Hij kan iets in ligstand, maar niet zover als de maxicosy priory. Maar mijn dochter zit en slaapt er prima in sinds ze 9 maanden was. (wij hadden ook de mutsy traveller)

Veel succes met uitzoeken.

Groetjes,
Linda (moeder van Mirte, nu 14 mnd)
 
Degene die er als beste uitkomt bij de ANWB en consumentenbond testen 2007 is de Kiddy Infinity Pro. Deze heeft als enige ++.
Moet je anders maar eens op googlen.
 
Ik heb de maxi cosi tobi en die bevalt perfect! Met een zomerhoes, zodat het niet zo zweterig is, bovendien erg makkelijk als je alleen die eraf hoeft te halen om te wassen, ipv de hele bekleding.
Hij kan in 5 standen van rechtop tot liggen, hoewel ik erbij moet zeggen dat er vrij weinig verschil is tussen die standen, alleen vanaf helemaal rechtop naar helemaal liggen is een groot verschil, dat zijn de enige standen die ik gebruik.
De gordels staan automatisch rechtop waardoor je er nooit je kind op zet, en gaan heel makkelijk open en dicht.
Ik vind het een ideale stoel, en hij is als goed beoordeeld door de consumentenbond.

groetjes, Ellen
 
oh ja, en de hoofdsteun en de gordels kun je verhogen en verlagen afhankelijk van hoe groot je kindje is. Die gaan samen, dus met 1 handeling heb je alles goed op zijn plek zitten.
En hij geeft aan of de gordel strak genoeg zit met een rood/groen aanduiding.
 
hi,

wij hebben een Romer King TS. hij bevalt ons erg goed. JCB zit er lekker in , hij kijkt net zo door de ruit en zwaait naar alle vrachtauto's.
er zijn meer sites met ervaringen over de stoeltjes. eentje vertelde van een stel dat een autoongeluk  kreeg op de Autobahn, allebei de ouders zwaar gekneusd en breuken, auto total-loss en het kind  in de Romer geen schrammetje! daar doe ik het voor hoor.
 
hij zit er vanaf 9 maanden in. t is een best lang jongetje en met 9 maanden paste hij echt niet meer in de Maxi cosi. het stoeltje kan niet zo erg plat.

het fijne van de Romer is dat hij snel van de ene in de andere auto kan gezet. wij hebben (luxe) twee auto's en soms moet je even rap rap een stoeltje omzetten. de bekleding is wasbaar en weer snel droog.ook weer fijn.

we kochten deze voor bedrag met korting bij de Babydump in Kesteren. dit was een model met een gewone donkerblauwe hoes, die dan Euro 75 goedkoper is dan bij de Halfords met een gebloemde hoes. wij vinden die donkerblauwe wel netjes, en in de zomer een badstof lap erin tegen het zweten.
dat vind ik wel een nadeel van zo'n stoeltje: zelfs met airco aan, is zo'n stoeltje best warm voor een kindje. hij zit er helemaal in   vastgesnoerd en aan alle kanten in de lappen. puf heet dus als de temperatuur wat boven de 25 graden komt.

veel succes met het zoeken.
 
Hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties!

Het is toch de maxi cosi tobi geworden. Lekker cliché, maar ja. Ik heb 'm bij de babydump gekocht en de verkoper vertelde dat de Tobi het eeste stoeltje is waarbij Maxi Cosi qua techniek voorloopt op Römer. Daarvoor was het omgekeerd.

Groetjes,
Margrethe
 
Terug
Bovenaan