autostoeltje groep 1

wij zijn alvast aan het rondkijken voor de groep 1 autostoel. Mijn broer adviseerde de maxicosi tobi of een autostoel van Römer. Moet zeggen dat beide stoelen we erg prijzig zijn.. Maar aan de andere kant wil ik ook niet krenterig zijn voor de veiligheid van mijn kind... Mijn ouders hebben een kids river remi. maar die staat niet echt stevig op de achterbank. Nu zag ik bij de hema ook autostoelen, maar vraag me af of die wel zo geweldig zijn... aaaahhh dilemma...

Ik zou niet beknibbelen op de autostoel. Ik weet niet wat je er allemaal mee van plan bent, maar de goedkopere stoelen daar kunnen kindjes niet zo lang in zitten en ze slijten sneller bij verplaatsen van auto naar auto enz.
Verder heb je 2 soorten stoelen 9-36 kg en 9-18 kg, omdat ze nog geen jaar zijn kunnen ze beter in een stoeltje van 9-18 kg want die kan goed achterover en bied ook meer comfort.

Ik zou nooit een autostoel van de Hema kopen. Het verbaast me vaak dat mensen een autostoel zo duur vinden, maar kapitalen aan kleding uitgeven (geen idee of dat bij jou het geval is hoor). Het gaat om de veiligheid van je kind en als je een ongeluk krijgt ben je echt blij met een goede autostoel (en dan maakten wij nog maar een kleine klap, wel auto totall los).
Bovendien gebruik je de autostoel 1 veel langer dan bijv. de maxi-cosi, ze gaan erin rond de 10 maanden en pas rond het 3e jaar gaan ze over in de volgende autostoel. En gezien ons ongeluk(je) gaan mijn kinderen ook niet op alleen een verhoger.

wij hebben de romer king plus.
ik zweer bij deze stoel, beide meiden zitten er vanaf acht maanden in. ze zitten lekker stevig en knus en hij kan lekker ver achterover.

Wij hebben de maxicosi Tobi. Daphne zit er vanaf vorige week in. Het is een goede en fijne autostoel om in te zitten, echter het verplaatsen van de stoel en weer vastzetten is niet zo heel makkelijk.

Gr. Karin

Eerlijk snap ik de problemen niet zo.
Alle autostoeltjes die de keurmerken hebben, zijn gewoon goed.
Goedkoper (Hema, o.i.d.) of duurder merk maakt qua veiligheid niks uit!!!!

Als je verder kijkt.... Tja duurdere merken zijn slijtvaster, dus als je vaker stoeltjes omgooit van auto naar auto dan is dat beter. Ook is het vaak comfortabeler, de goedkopere is harder, geen kussentjes-gevoel onder de bips. Nu nog niet zo erg, maar ze worden ook eens zindelijk.
Myrthe zat in een Römer 9-18kilo, is nu 3,5jaar en 1 meter lang en is nu over naar een 2,3 stoel.
Pepijn zit nu in de groep 1 stoel. Maar nog wel in ligstand, ook al kan hij goed zitten.
Voor beide heb ik goedkope stoeltjes gekocht voor in mijn auto. Ja ze zijn echt net zo veilig, alleen minder comfortabel.
Die van Myrthe kan niet in ligstand, die van Pepijn is iets harder. Maar ik rij voornamelijk in bebouwde kom. Voor de langere stukken nemen we auto van mn man en die heeft de duurdere comfortabelere stoelen....

Had trouwens 1 stoeltje (goedkoop) gezien waarin je duidelijk de gaten in de zitting voelde. Lijkt me ook niks.
Goed voelen en kijken en navragen of ze het keurmerk hebben

Liefs

Een keurmerk moet er ook op staan op een oranje sticker geloof ik. Keurmerk zegt misschien iets over de minimale eisen maar ook binnen het keurmerk zit een groot verschil in veiligheid (veilig-veiliger..). Deels ben ik het met Reisa eens: ook ik wil het idee hebben dat mn kind veilig in de auto zit (vooral omdat hij zo snel uit de vorige stoel was gegroeid), maar ik denk ook zeker dat je als ouders vaak misleid wordt door prijzen. Zo hadden wij geen 400 euro over voor een ladekast waar toevallig commode opstond
Dus tja... Het blijft een afweging. Ik vind toch dat welke stoel je ook kiest, je beter geen botsing kan krijgen.
Oja, wat wij handig vonden aan onze Tobi vergeleken met goedkopere MCs was de hoofdsteun, lijkt meer comfort te geven bij het slapen dan in stoelen waar dat niet zit

Lees de resultaten van de laatste ANWB test over autostoeltjes dan zie je dat er grote verschillen zijn.

Terug
Bovenaan